Λίγο καιρό μετά την έγκριση χρήσης του κινητήρα υδρογόνου της JCB από πολλές ευρωπαϊκές χώρες, η AGCO φαίνεται ετοιμάζεται να ηγηθεί της εν λόγω «επανάστασης» στο χώρο των αγροτικών μηχανημάτων, ετοιμάζοντας να αναπτύξει ένα τρακτέρ υδρογόνου επίδειξης έως και το 2020 μέσω του project «ARHYSTOTE».
Ξεφυλλίστε και κατεβάστε σε υψηλή ποιότητα το Profi Μαρτίου 2025
Στόχος του project είναι η ανάπτυξη της νέας γενιάς «έξυπνων» δεξαμενών υδρογόνων, οι οποίες αναμένεται να αποτελέσουν το μέλλον του κλάδου των αγροτικών μηχανημάτων, και θα φέρει τη συνεργασία πληθώρας γαλλικών εταιρειών, αφού πέρα από την AGCO συμμετέχουν οι Cetim, IPC, IFTH, Raigi και OliKrom. Η συνεργασία πραγματοποιήθηκε με γνώμονα την επένδυση σε τεχνολογίες για αποθήκευση υδρογόνου και για ανάπτυξη νέων δεξαμενών υψηλής πίεσης προς χρήση από γεωργικούς ελκυστήρες και από διάφορα βαρέως τύπου μηχανήματα. Στα μηχανήματα αυτά, απαιτείται η συμπίεση του υδρογόνου υπό υψηλή πίεση σε περιορισμένο χώρο προκειμένου να μπορέσει να αποθηκευτεί σε ποσότητες που να επιτρέπουν την κάλυψη των αναγκών του πλήρους κύκλου εργασιών.
Στην καρδιά του συνεδρίου βρίσκεται, φυσικά, η μονάδα παραγωγής AGCO Beauvais Engineering, όπου ο κορυφαίος όμιλος αγροτικών μηχανημάτων εργάζεται ήδη πάνω στην ανάπτυξη κινητήρων υδρογόνου, αξιοποιώντας την πρόοδο στο χώρο της έρευνας και ανάπτυξης που έχει πετύχει μέχρι στιγμής το εργοστάσιο παραγωγής κινητήρων της AGCO στην πόλη Nokia της Φινλανδίας.
Όσον αφορά τις υπόλοιπες εταιρείες της συνεργασίας, η Cetim θα συνεισφέρει στο project στο κομμάτι του σχεδιασμού και της παραγωγής συνθετικών θερμοπλαστικών δεξαμενών υψηλής πίεσης. Από την άλλη, η RAIGI θα προσφέρει την εξειδίκευση της στην παραγωγή επικαλύψεων υδρογόνου, τα οποία είναι αναγκαία για την επαρκή και ασφαλή αποθήκευση υδρογόνου. Στον τομέα των επικαλύψεων υδρογόνου θα συμβάλλει και η CT-IPC μέσω ενός πρωτοπόρου τεχνικού κέντρου που είναι αφιερωμένο στην ανάπτυξη καινοτόμων καλυμμάτων με νέα θερμοπλαστικά στοιχεία, που χρησιμοποιούν ανακυκλωμένα υλικά για την παραγωγή οικολογικών και υψηλής απόδοσης συνθετικών στοιχείων. Τέλος, η IFTH είναι υπεύθυνη για τη δημιουργία θερμοπλαστικών ενώσεων, ενώ η OliKrom θα παρέχει την εξειδίκευση της στη φωτοχημεία για την ανάπτυξη «έξυπνου» υλικού κατάλληλου για τη διαχείριση υδρογόνου.
Κατά τον Αντιπρόεδρο του τμήματος Μηχανικής στο εργοστάσιο Beauvais της AGCO, Frederic Cavoleau, το εν λόγω project, αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της δέσμευσης του ομίλου για ανάπτυξη λύσεων που ανταποκρίνονται στις ανάγκες βιωσιμότητας των αγροτών, συμπεριλαμβανομένου ενός πιλοτικού τρακτέρ υδρογόνου έως και το 2026.
Το project θα αποτελείται από οκτώ φάσεις, συμπεριλαμβανομένου της αρχικής ανάλυσης, της παραγωγής και δοκιμής του σχεδιασμού των καινοτόμων δεξαμενών, και αναμένεται να αποτελέσει καθοριστικό βήμα προς την κατασκευή ενός τρακτέρ υδρογόνου από τη Massey Fergusson, για το οποίο στόχος είναι να λειτουργεί ανταποκρινόμενο στα απαραίτητα στάνταρ εργασίας. Μέχρι στιγμής το ARPHYSTOTE έχει λάβει χρηματοδότηση ύψους 4,4 εκατ. ευρώ από τη Γαλλική πολιτεία στα πλαίσια του προγράμματος France 2030, που διαχειρίζεται το γαλλικό πρακτορείο για οικολογική μετάβαση, ADEME.
Συμπληρώνοντας της δηλώσεις του, ο Cavoleau, τόνισε ότι «Το τρακτέρ επίδειξης θα χτίσει πάνω στα χαρακτηριστικά των παραδοσιακών τρακτέρ μεσαίας ισχύος της Massey Ferguson, και θα αξιοποιεί το περιβαλλοντικό σχεδιασμό και τις πλήρεις δυνατότητες ενός υψηλής αποτελεσματικότητας κινητήρα AGCO Power. Η ιδέα πίσω από τον κινητήρα είναι να φέρει σημαντική μείωση στο κόστος ανάπτυξης ολόκληρου του τρακτέρ. Περαιτέρω, τα συστήματα ψύξης, μετάδοσης και υδραυλικών είναι παρόμοια με αυτά που χρησιμοποιούνται σε κινητήρες ντίζελ, ενσωματώνοντας περίτεχνα τις νέες δεξαμενές υδρογόνου κάτω από την καμπίνα».
Πληροφορίες από Trattori Web