Τα άμεσα μέτρα βελτίωσης της οδικής ασφάλειας στο τμήμα Κισσάμου-Χανίων και Λινοπεράματα Ηρακλείου, παρουσίασε η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στα Χανιά.
Ο υπουργός Υποδομών Χρ. Δήμας δήλωσε πως πρόκειται για μία σημαντική ημέρα, «που από σήμερα κιόλας αρχίζουν να υλοποιούνται μέτρα οδικής ασφάλειας στον ΒΟΑΚ σε δύο συγκεκριμένα τμήματα. Από το Κολυμπάρι μέχρι τα Χανιά και από τα Λινοπεράματα μέχρι τον ΧΥΤΑ Ηρακλείου. Τα μέτρα είναι αντίστοιχα με τα μέτρα οδικής ασφάλειας που έχουν εφαρμοστεί με μεγάλη επιτυχία στον οδικό άξονα Πάτρα-Πύργος, όπου υπήρξε θεαματική μείωση των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων, αλλά και των σοβαρών τραυματισμών».
Η μέριμνα της πολιτείας είναι να μειωθούν όπως είπε ο υπουργός, τα τροχαία ατυχήματα και στον ΒΟΑΚ, «και για αυτό θα υπάρχουν 7 σημαντικές παρεμβάσεις στον ΒΟΑΚ μέχρι το τέλος του έτους. Από πλευράς της πολιτείας ισχύει ότι, ο σχεδιασμός συνολικά αφορά από την Κίσσαμο έως και τη Σητεία. Ήδη έχουμε το δημόσιο έργο που υλοποιείται από τον Άγιο Νικόλαο μέχρι και τη Νεάπολη, επίσης την σύμπραξη ιδιωτικού και δημοσίου τομέα που είναι από Νεάπολη μέχρι Χερσόνησο. Στις 9 Μαΐου υπογράφτηκε η παραχώρηση από τα Χανιά μέχρι το Ηράκλειο. Το επόμενο χρονικό διάστημα θα ενεργοποιηθεί η προαίρεση από τα Χανιά έως την Κίσσαμο και ανακοινώθηκε την περασμένη εβδομάδα το κομμάτι από Παχιά Άμμο έως Σητεία, ώστε να υπάρχει πλήρης μελετητική ωριμότητα και σε αυτό το κομμάτι που είναι το τελευταίο κομμάτι που δεν έχει μελετητική ωριμότητα. Άρα ο σχεδιασμός του υπουργείου Υποδομών και της πολιτείας είναι για έναν ΒΟΑΚ που θα ξεκινάει από την Κίσσαμο και θα καταλήγει στη Σητεία».
Ο υπουργός είπε επίσης ότι θα μπουν πάρα πολλά κολωνάκια στον ΒΟΑΚ διότι «η εμπειρία έχει δείξει ότι αν και στην αρχή υπήρχε σκεπτικισμός από την τοπική κοινωνία και τους δημάρχους, τώρα οι ίδιοι άνθρωποι είναι αυτοί που λένε μην βγουν τα κολωνάκια, θέλουμε να κρατηθούν διότι όχι μόνο έχουν βοηθήσει στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, αλλά έχουν συμβάλλει σημαντικά στην καλύτερη ροή της κυκλοφορίας. Ναι, θα τοποθετηθούν κολωνάκια και θα μπουν νέες ρυθμίσεις στον ΒΟΑΚ και από σήμερα ξεκινούν τα πρώτα άμεσα μέτρα που θα αναπτύσσονται σε όλο το επόμενο χρονικό διάστημα. Θα ολοκληρωθούν σύντομα και από κει και πέρα όσο εξελίσσεται το έργο θα μετατοπίζονται τα έργα και θα γίνονται συνεχείς διορθώσεις και προσαρμογές ανάλογα με τις ανάγκες. Άρα από σήμερα μπαίνει στην καθημερινότητά μας, χρειάζεται όμως υπομονή από τους πολίτες, αλλά φτιάχνουμε έναν σύγχρονο, ασφαλή αυτοκινητόδρομο, που θα εξυπηρετεί τις ανάγκες όλων».
Τι αφορούν οι παρεμβάσεις
«Οι παρεμβάσεις βασίζονται στην προηγούμενη θετική διεθνή, αλλά και εγχώρια εμπειρία, καθώς εφαρμόζονται από τον Δεκέμβριο του 2023 στον οδικό άξονα Πάτρα – Πύργος, έναν δρόμο ανάλογης επικινδυνότητας, όπου κατεγράφη ετήσια μείωση των θανάτων κατά περίπου 90% και καμία μετωπική σύγκρουση το 2024. Οι παρεμβάσεις αφορούν, μεταξύ άλλων: Διαμόρφωση διατομής τριών λωρίδων με ενδιάμεση λωρίδα ασφαλούς προσπέρασης, εναλλασσόμενη στις δύο κατευθύνσεις κυκλοφορίας, κοπές της παράπλευρης βλάστησης, πρόβλεψη για εσοχές έκτακτης ανάγκης, όπου είναι δυνατό, φωτισμός και φωτεινή σηματοδότηση όπου απαιτηθεί», διευκρίνισε από την πλευρά του, κατά την τακτική ενημέρωση των πολιτικών συντακτών ο εκπρόσωπος Τύπου, Παύλος Μαρινάκης.
Οπως σημείωσε, με την εφαρμογή των μέτρων επιδιώκεται: Μείωση θανάτων και σοβαρών τραυματισμών από τροχαία, διατήρηση της λειτουργικότητας της οδού και ασφαλής διέλευση στους κόμβους και στις εισόδους – εξόδους.