Ενιαία πολιτική περικοπών στα κανάλια

Κοινοποίηση

Σε κινήσεις περικοπής κόστους προχωρούν τα κανάλια, με κατάργηση ή απενεργοποίηση ολόκληρων ζωνών, που θα αλλάξουν το τηλεοπτικό τοπίο την προσεχή σεζόν, με βάση τη Reallife.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η καθοδική πορεία των διαφημιστικών εσόδων σήμανε συναγερμό στιw διοικήσεις των καναλιών, που κινούνται συντονισμένα σε κινήσεις αποεπένδυσης για να αντισταθμίσουν την απώλεια εσόδων. Έπειτα από σταδιακή άνοδο τα τελευταία χρόνια, η διαφημιστική δαπάνη επέστρεψε για πρώτη φορά σε αρνητικό πρόσημο φέτος, με τα έσοδα των καναλιών να σημειώνουν μείωση άνω του 20% τον Απρίλιο και συνολικά 8% για το πρώτο τετράμηνο του έτους.

Η αιφνίδια αλλαγή προκαλεί ανησυχία στα ανώτατα στελέχη των καναλιών, που σχεδιάζουν να μειώσουν το συνολικό κόστος του προγράμματος κατά τουλάχιστον 10%, λαμβάνοντας άμεσα και αυστηρά μέτρα που περιλαμβάνουν και την περικοπή ολόκληρων ζωνών με ζωντανές ή μαγνητοσκοπημένες εκπομπές.

Το κόστος που εξοικονομεί ένα κανάλι απενεργοποιώντας μια ζώνη ζωντανής εκπομπής με μέσο κόστος 10.000 ευρώ την ημέρα ανέρχεται σε 1,5-2 εκατ. ευρώ. «Όταν πρέπει να κάνεις οικονομία, το πρώτο που την πληρώνει είναι αυτό που δεν κάνει νούμερα», αναφέρει υψηλόβαθμο τηλεοπτικό στέλεχος στη Realnews «φωτογραφίζοντας» τις επόμενες κινήσεις των μεγάλων καναλιών.

Σε τροχιά περικοπών μπαίνουν το Mega, ο ΑΝΤ1, ο Alpha και το Star. Το Mega έκανε την αρχή διακόπτοντας πρόωρα την εκπομπή της Δανάης Μπάρκα «Πάμε Δανάη», που έριξε αυλαία την περασμένη Παρασκευή έπειτα από πέντε χρόνια.

Το κανάλι της Συγγρού απενεργοποιεί τη μεσημεριανή ζώνη αντικαθιστώντας το ζωντανό πρόγραμμα με επαναλήψεις, κάτι που θα διατηρηθεί και την επόμενη σεζόν. Η απόφαση να μη συνεχιστεί το «Πάμε Δανάη« του χρόνου επισπεύστηκε και έφερε την πρόωρη διακοπή κυρίως λόγω χαμηλής τηλεθέασης.

Η εκπομπή με ποσοστά πέριξ του 7%-8% ρίχνει τον μέσο όρο του Mega, που παλεύει για μια από τις πρώτες θέσεις στην τελική κατάταξη των καναλιών, αλλά δίνει και κακό lead-in στον Νίκο Ευαγγελάτο. Μέσα σε έναν χρόνο το Mega απομείωσε ραγδαία το καθημερινό του ψυχαγωγικό πρόγραμμα, που πλέον, αντί για τρεις εκπομπές στην πρωινομεσημεριανή ζώνη, μένει μόνο με μία, το «Buongiorno».

Ανάλογοι προβληματισμοί υπάρχουν και στο Star, που εξετάζει το ενδεχόμενο να προχωρήσει σε ανάλογες κινήσεις. «Αδύναμος κρίκος» στην εξίσωση του καναλιού της Κάτω Κηφισιάς είναι το «Shopping star». Σύμφωνα με πληροφορίες, το Star εξετάζει το ενδεχόμενο να τραβήξει την πρίζα στο ριάλιτι μόδας με παρουσιάστρια την Ηλιάνα Παπαγεωργίου με στόχο την εξοικονόμηση πόρων.

Ακόμα δεν έχει ληφθεί οριστική απόφαση για το μέλλον του «Shopping star», καθώς το κανάλι δεν έχει ταινιοθήκη με σειρές και θα πρέπει να βρει άλλη λύση για να καλύψει το κενό με πολύ χαμηλό κόστος.

Έχοντας ήδη «κόψει» τη μεσημεριανή ζώνη από την περυσινή σεζόν, ο Alpha κινείται σε άλλο δρόμο για να πετύχει την αναγκαία περικοπή στο κόστος του προγράμματος. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Alpha δεν θα «πειράξει» το καθημερινό πρόγραμμα, αλλά θα εστιάσει στο πρόγραμμα του Σαββατοκύριακου και ειδικότερα στην prime time. Καμία νέα παραγωγή σε σόου ή entertainment ή σειρά δεν προβλέπεται, καθώς ο Alpha σχεδιάζει να προχωρήσει σε αποεπένδυση στην prime time του Σαββάτου και της Κυριακής.

Στο κανάλι του Αμαρουσίου παραμένουν οι σκέψεις για απενεργοποίηση της πολύ πρωινής ζώνης 7-10 μετά το «αντίο» του Γιώργου Παπαδάκη την επόμενη σεζόν. Τα δύο σενάρια που βρίσκονται στο τραπέζι είναι ή να καταργηθεί εντελώς η ζώνη ή το «Καλημέρα Ελλάδα» να αντικατασταθεί από δίωρη εκπομπή χαμηλού κόστους. Η τελική απόφαση θα ληφθεί από την ανώτατη διοίκηση του καναλιού τις επόμενες εβδομάδες.

Πηγή

Διαβάστε Περισσότερα

Tελευταία Nέα