Εντός και Εκτός: Σύμπλευση με το Κάιρο για Λιβύη

Κοινοποίηση

Φόρτωση Text-to-Speech…

ΤΟ ΘΕΜΑ

Την Παρασκευή που πέρασε το πλοίο γενικής υποστήριξης «Προμηθεύς» του Πολεμικού Ναυτικού έπιασε για πρώτη φορά μετά 17 χρόνια ξανά το λιμάνι του Αμβούργου. Η επίσκεψη έγινε στο πλαίσιο του θερινού εκπαιδευτικού πλου της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων, όπως είθισται κάθε καλοκαίρι. Τους δόκιμους και τον κυβερνήτη του «Προμηθέα» υποδέχθηκε στο συν-νεφιασμένο λιμάνι ο πρέσβης της Ελλάδας στη Γερμανία, Αλέξανδρος Παπαϊωάννου. Πρόκειται, πάντως, για καλοκαίρι μεγάλων ταξιδιών για το Π.Ν., το οποίο πριν από λίγες εβδομάδες είχε φτάσει ακόμη και στην Ινδία (φρεγάτα «Ψαρά»), αποδεικνύοντας ότι μπορεί να οργανώσει και να εκτελέσει μεγάλες αποστολές. Επόμενη στάση ο Ειρηνικός.

Η ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ

Ο Γιάννης Μανιάτης είναι από τους πιο ενεργούς ευρωβουλευτές σε θέματα που αφορούν τα ελληνοτουρκικά, κυρίως τις διάφορες διφορούμενες πρωτοβουλίες της Τουρκίας. Ο ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ κατέθεσε χθες μια ακόμη γραπτή ερώτηση, αυτή τη φορά για τους χάρτες που συνοδεύουν τη χωροθέτηση θαλάσσιων πάρκων στην Ανατολική Μεσόγειο και στο Αιγαίο Πέλαγος. Στην ερώτησή του προς την Κομισιόν ο κ. Μανιάτης ρωτάει κατ’ αρχάς αν προτίθεται η Επιτροπή να λάβει μέτρα για την έμπρακτη στήριξη της Ελλάδας έναντι των μονομερών ενεργειών της Τουρκίας. Και εν συνεχεία, ρωτάει κάτι πολύ πιο συγκεκριμένο. Αν, δηλαδή, η Επιτροπή σκοπεύει να κάνει κάτι ώστε να αποτρέψει τη δημοσίευση των τουρκικών χαρτών Διακυβερνητικής Ωκεανογραφικής Επιτροπής για τα θαλάσσια χωροταξικά MSPGlobal, που υπάγεται στην UNESCO, καθώς η Ε.Ε. αποτελεί Αρχή που τη συγχρηματοδοτεί (μέσω της DG MARE). «Τι θα κάνει η Επιτροπή για να εμποδίσει τη δημοσίευση ενός χάρτη που παραβιάζει κατάφωρα τα κυριαρχικά δικαιώματα ενός κράτους-μέλους;», ρωτάει ο κ. Μανιάτης και η απάντηση αναμένεται με ενδιαφέρον.

ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ

Η αυριανή επίσκεψη του υπουργού Εξωτερικών της Αιγύπτου Μπαντρ Αμπντελάτι (φωτογραφία) και η συνάντησή του με τον Γιώργο Γεραπετρίτη θα επιβεβαιώσουν τη σύμπλευση Αθήνας και Καΐρου στα ζητήματα που αφορούν τη Λιβύη. Ελλάδα και Αίγυπτος βρίσκονται στην ίδια πλευρά σε ό,τι αφορά την κατάσταση στη Λιβύη, ενώ και οι δύο διατηρούν πολύ στενές σχέσεις με τη Βεγγάζη. Στην Αθήνα επεξεργάζονται την απάντηση στις δύο ρηματικές διακοινώσεις της Τρίπολης στον ΟΗΕ και οι διαδικασίες ανάρτησής τους θα ολοκληρωθούν το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα. Επιπλέον, προχωρούν οι συζητήσεις για τη συγκρότηση των τεχνικών επιτροπών για τις συνομιλίες οριοθέτησης Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης (ΑΟΖ) τόσο με την κυβέρνηση της Τρίπολης όσο και με εκείνη της Βεγγάζης, σε μια προφανή επιλογή να μη διαχωρίζονται οι δύο πλευρές της Λιβύης. Πέρα από αυτό, η επόμενη επίσκεψη Ελλήνων στη Βεγγάζη θα πραγματοποιηθεί τον Σεπτέμβριο, με μια επιχειρηματική αποστολή που θα ερευνήσει τις δυνατότητες επενδύσεων και οικονομικής συνεργασίας στην Ανατολική Λιβύη. Αξίζει να σημειωθεί ότι παράλληλα (όπως αποκάλυψε η «Κ») στην Κρήτη εκπαιδεύονται συνολικά 49 στελέχη της Ακτοφυλακής της Ανατολικής Λιβύης (δυνάμεις Χαφτάρ), με σκοπό την καλύτερη αντιμετώπιση των ροών ανάμεσα στη Κυρηναϊκή και την Κρήτη. Στην Αθήνα δεν υπάρχει, φυσικά, ενθουσιασμός για την τριμερή Αγκυρας – Τρίπολης – Ρώμης. Οι σχέσεις Ιταλίας – Τουρκίας είναι πολύ στενές σε πολλά επίπεδα και οι επανειλημμένες οχλήσεις της Αθήνας στην κυβέρνηση Μελόνι έχουν αγνοηθεί επιδεικτικά. Ωστόσο είναι εξίσου σαφές στην Αθήνα ότι η Αγκυρα και η Ρώμη, ως οι δύο κατεξοχήν πάτρωνες της κυβέρνησης της Τρίπολης, έχουν επί σειρά ετών δομημένες σχέσεις.

Ο ΤΟΠΟΣ

Η Πάτμος είναι αγαπημένο υπουργικό νησί, ως εκ τούτου θα ήταν τουλάχιστον περίεργο και φέτος το καλοκαίρι να μη συγκέντρωνε το ενδιαφέρον κάποιων από αυτούς. Το περασμένο Σαββατοκύριακο καταγράφηκε η παρουσία τουλάχιστον τριών υπουργών. Δεδομένης της μάλλον δύσκολης ακτοπλοϊκής σύνδεσης που έχει το νησί με τον Πειραιά, είτε απευθείας είτε μέσω άλλων ανταποκρίσεων, οι υπουργοί είναι πραγματικά αξιοθαύμαστοι για την υπομονή και την ταλαιπωρία που υπέστησαν για να καταφέρουν να φτάσουν στο νησί της Αποκαλύψεως.

Η ΑΤΑΚΑ

«Η κυβέρνηση επιμένει σε ένα μοντέλο που ανταμείβει τη μερική απασχόληση, τη χαμηλόμισθη εργασία και την επισφάλεια, οδηγώντας εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες σε μια καθημερινότητα χωρίς αξιοπρέπεια. Η τεράστια ανισότητα μεταξύ ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, 43% διαφορά στις νέες συντάξεις, είναι αποτέλεσμα μιας συστηματικής υποτίμησης της εργασίας στον ιδιωτικό τομέα και της απορρύθμισης της ασφαλιστικής βάσης. Σε αυτό προστίθεται και η έντονη έμφυλη ανισότητα, με τη διάμεση σύνταξη των γυναικών χαμηλότερη έως και 339 ευρώ από των ανδρών, ένδειξη θεσμικής αποτυχίας στη διασφάλιση ισότητας». Αυτά ανέφερε, μεταξύ άλλων, χθες ο αρμόδιος τομεάρχης Εργασίας του ΠΑΣΟΚ, Παύλος Χρηστίδης.

Πηγή

Διαβάστε Περισσότερα

Tελευταία Nέα