Εως το τέλος του έτους η τέταρτη φρεγάτα

Κοινοποίηση

Εντυπη έκδοση. Η διαπραγμάτευση για την 4η ελληνική φρεγάτα FDI έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 98% και εντός του έτους θα υπογραφεί η σχετική σύμβαση, ανέφερε ο Νίκος Δένδιας μιλώντας σε δημοσιογράφους στο κατάστρωμα της φρεγάτας «Κίμων», της πρώτης ελληνικής Belharra. Ο υπουργός Εθνικής Αμυνας επισκέφθηκε τα ναυπηγεία της Λοριάν, στη γαλλική Βρετάνη, για να παραστεί στην επίσημη τελετή καθέλκυσης της φρεγάτας «Φορμίων», συνοδευόμενος από τους αρχηγούς ΓΕΕΘΑ και ΓΕΝ. Η «Κ» βρέθηκε στο γαλλικό ναυπηγείο, το οποίο θυμίζει ναύσταθμο του Πολεμικού Ναυτικού, καθώς οι ελληνικές φρεγάτες που έχουν «αγκυροβολήσει» στον ποταμό Σκορφ είναι περισσότερες από τις αντίστοιχες γαλλικές.

Ο Νίκος Δένδιας ανέφερε πως η διαπραγμάτευση για την 4η ελληνική φρεγάτα FDI έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 98% και εντός του έτους θα υπογραφεί η σχετική σύμβαση.

Μία από τις πιο χαρακτηριστικές στιγμές της ημέρας ήταν η υποδοχή του Νίκου Δένδια από τον κυβερνήτη, αντιπλοίαρχο Ιωάννη Νιζάνη, και το πλήρωμα παραλαβής της φρεγάτας «Κίμων». Τριάντα έξι αξιωματικοί και υπαξιωματικοί του Πολεμικού Ναυτικού βρίσκονται ήδη στη Γαλλία και οι υπόλοιποι, περίπου 80, εκπαιδεύονται σε διάφορα σχολεία εντός και εκτός Ελλάδος. Ο υπουργός ξεναγήθηκε στον θάλαμο επιχειρήσεων της φρεγάτας, όπου έγινε επίδειξη του ραντάρ ανίχνευσης στόχων, το οποίο, σύμφωνα με πληροφορίες, εντόπιζε στόχους σε αποστάσεις άνω των 350 χιλιομέτρων. «Με τις φρεγάτες FDI συγκροτούμε μια αξιόπιστη και ισχυρή δύναμη αποτροπής, που διευρύνει το στρατηγικό αποτύπωμα της Ελλάδας στην Ανατολική Μεσόγειο», ανέφερε ο κ. Δένδιας, εκπέμποντας παράλληλα μήνυμα πως η προμήθεια των φρεγατών «συνιστά επιβεβαίωση της προσήλωσης της Ελλάδας στην αποτροπή της αυθαιρεσίας και στη διαφύλαξη της κυριαρχίας μας».

Εως το τέλος του έτους η τέταρτη φρεγάτα-1
Οι φρεγάτες «Νέαρχος» και «Κίμων», αγκυροβολημένες στον ποταμό Σκορφ, που διατρέχει την παραθαλάσσια κωμόπολη Λοριάν.

Μετά την ενημέρωση της αρμόδιας επιτροπής της Βουλής, ο Νίκος Δένδιας προανήγγειλε πως η σύμβαση για την 4η φρεγάτα θα υπογραφεί εντός του 2025 και θα αποτελεί επέκταση της αρχικής, καθώς η Ελλάδα θα ασκήσει το δικαίωμα προαίρεσης της πρώτης παραγγελίας (3+1). Ετσι διασφαλίζεται ότι η τιμή της 4ης δεν θα ξεπεράσει τα 800 εκατ. ευρώ, ενώ η γαλλική πλευρά αποδέχθηκε την απαίτηση της Αθήνας για βιομηχανικές επιστροφές που φθάνουν στο 25% της αξίας του πλοίου. Με άλλα λόγια, η ελληνική αμυντική βιομηχανία θα αναλάβει προγράμματα ύψους 200 εκατ. ευρώ, τα οποία δεν θα προέρχονται απαραιτήτως από τη ναυπήγηση της 4ης φρεγάτας, αλλά από διαφορετικά προγράμματα της κατασκευάστριας εταιρείας ή από την εν συνεχεία υποστήριξη των ελληνικών πλοίων. Εντός του καλοκαιριού το πρόγραμμα αναμένεται να περάσει από το ΚΥΣΕΑ και να ολοκληρωθεί η κατάρτιση των συμβάσεων από τη ΓΔΑΕΕ. Σύμφωνα με τον Νίκο Δένδια, η 4η ελληνική FDI θα φέρει το όνομα «Θεμιστοκλής».


Οι ενέργειες αυτές εντάσσονται στη γενικότερη στρατηγική της Αθήνας για την ενίσχυση του στόλου του Πολεμικού Ναυτικού (Π.Ν.) με την προσθήκη νέων μονάδων επιφανείας. Αρμόδιες πηγές μεταφέρουν στην «Κ» ότι ο εκσυγχρονισμός των ΜΕΚΟ είναι το πρώτο σε προτεραιότητα πρόγραμμα του υπουργείου Εθνικής Αμυνας, το οποίο θα αναλάβει μια εξειδικευμένη task force που θα αποτελείται από αξιωματικούς του Π.Ν. με σπουδές στο ΜΙΤ και σε άλλα μεγάλα πανεπιστήμια. Το κόστος για τις τέσσερις ΜΕΚΟ δεν αναμένεται να ξεπεράσει τα 350 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα, η Αθήνα εξασφάλισε την έγγραφη δέσμευση της Ρώμης για την παραχώρηση δύο φρεγατών FREMM τύπου Bergamini έως το 2028 και μάλιστα σε τιμή που δεν αναμένεται να ξεπερνάει τα 500 εκατ. ευρώ και για τις δύο. Στόχος του υπουργείου Εθνικής Αμυνας είναι η διατήρηση τουλάχιστον δέκα σύγχρονων μονάδων επιφανείας και η πιθανή προσθήκη ακόμη δύο Bergamini μέχρι τα μέσα της επόμενης δεκαετίας.

Πηγή

Διαβάστε Περισσότερα

Tελευταία Nέα