Επιδημία βλαβών εξακολουθεί να πλήττει τα τρένα της Hellenic Train, προκαλώντας πρωτοφανή προβλήματα στα δρομολόγια της εταιρείας και μεγάλη ταλαιπωρία στο επιβατικό κοινό, που παρ’ όλα αυτά εξακολουθεί να χρησιμοποιεί τον σιδηρόδρομο για τις μετακινήσεις του.
Πρωτοφανή τα προβλήματα στα τρένα – Καθημερινή η ταλαιπωρία για τους επιβάτες
Τη Δευτέρα, στις 3:30 το απόγευμα, η αμαξοστοιχία 1551 που εκτελούσε το προαστιακό δρομολόγιο Χαλκίδα – Αθήνα, με 51 επιβάτες, ακινητοποιήθηκε σε απόσταση περίπου 30 μέτρων από τον σταθμό της Οινόης λόγω βλάβης στο ηλεκτρικό σύστημα.
Συγκεκριμένα, όπως ανέφεραν στα «ΝΕΑ» σιδηροδρομικές πηγές, «κόλλησε» ο παντογράφος του τρένου (τροφοδοτεί με ηλεκτρικό ρεύμα τις μηχανές του) στα εναέρια ηλεκτροφόρα καλώδια, με αποτέλεσμα να προκληθεί βραχυκύκλωμα. Για διάστημα περίπου 20 λεπτών το προαστιακό τρένο παρέμεινε ακινητοποιημένο μέσα στις γραμμές, προκαλώντας ταυτόχρονα την ακινητοποίηση και της 54 αμαξοστοιχίας, που την ώρα εκείνη κατέβαινε από τη Θεσσαλονίκη με προορισμό την Αθήνα.
Χρειάστηκε να επέμβει η Πυροσβεστική Υπηρεσία για να απεγκλωβίσει τους επιβάτες του προαστιακού τρένου, αφού προηγουμένως, για λόγους ασφαλείας, διακόπηκε η ηλεκτροδότηση στην περιοχή. Με τη συνδρομή και της Αστυνομίας, το προσωπικό της εταιρείας μετέφερε τους 51 επιβάτες πεζή μέχρι τον σταθμό Οινόη, ενώ στη συνέχεια τους επιβίβασε σε λεωφορείο για να φτάσουν στον προορισμό τους.
Οταν το ρεύμα επανήλθε, δόθηκε προτεραιότητα στην κίνηση της αμαξοστοιχίας 54 που κατευθυνόταν προς την Αθήνα. Οπως ανακοίνωσε η διοίκηση της Hellenic Train και για το συγκεκριμένο περιστατικό, «η αιτία της βλάβης διερευνάται».
Σύμφωνα με τους εκπροσώπους των εργαζομένων στον σιδηρόδρομο, οι διαρκείς βλάβες στους συρμούς της Hellenic Train, που απαξιώνουν τις μετακινήσεις του επιβατικού κοινού με τα τρένα, οφείλονται κυρίως στην έλλειψη επαρκούς συντήρησης, καθώς και στην απουσία ανταλλακτικών. Οπως χαρακτηριστικά τονίζουν, «αυτό τείνει να γίνει θλιβερή καθημερινότητα, με την κυβέρνηση και το αρμόδιο υπουργείο Μεταφορών να βρίσκονται σε ρόλο παθητικού θεατή, παρά τα 50 εκατ. ευρώ που πληρώνουν κάθε χρόνο οι έλληνες φορολογούμενοι για να έχουν σιδηρόδρομο».
Σύγκρουση με φορτηγό
Σε άλλο περιστατικό που σημειώθηκε στις 11 προχθές το πρωί λαχτάρησαν οι επιβάτες της αμαξοστοιχίας 1543 του προαστιακού της Αθήνας που συγκρούστηκε με φορτηγό, λίγο πριν από τον σταθμό της Αυλίδας, στην Εύβοια. Η σύγκρουση σημειώθηκε όταν ένα μεγάλο φορτηγό με κατεύθυνση προς τα ναυπηγεία της Αυλίδας παραβίασε αυτόματη σιδηροδρομική διάβαση (ΑΣΙΔ) με προειδοποιητικά ηχοφωτεινά σήματα λίγο πριν από τον σταθμό. Ο οδηγός του φορτηγού παραβίασε την μπάρα κατά την ώρα που εκείνη έκλεινε, όπως επίσης και τον ερυθρό σηματοδότη.
Ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας 1543 που πραγματοποιούσε το δρομολόγιο από Χαλκίδα προς Αθήνα φρέναρε εγκαίρως. Σύμφωνα με την Hellenic Train, καταγράφηκαν μόνο μικρές υλικές φθορές στο πλάι της μηχανής της αμαξοστοιχίας, η οποία ακούμπησε οριακά το πίσω μέρος του φορτηγού οχήματος.
Κανείς από τους 45 επιβαίνοντες στην αμαξοστοιχία και το προσωπικό της Hellenic Train δεν τραυματίστηκε. Επίσης, καλά στην υγεία του ήταν μετά τη σύγκρουση και ο οδηγός του φορτηγού. Στο σημείο μετέβη η Αστυνομία, συλλαμβάνοντας τον οδηγό του φορτηγού με σκοπό να προσαχθεί στο αυτόφωρο. Η αμαξοστοιχία, παρά τις μικρές υλικές ζημιές, συνέχισε την πορεία της προς την Αθήνα με μεγάλη καθυστέρηση.
Σημειώνεται ότι στον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που προωθεί το υπουργείο Μεταφορών η παραβίαση φωτεινής σηματοδότησης και κινητού φράγματος προ ισόπεδης σιδηροδρομικής διάβασης θα τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο 1.200 ευρώ και επιτόπου αφαίρεση της άδειας οδήγησης για 60 ημέρες.
Στο μετρό
Αναστάτωση προκλήθηκε προχθές το απόγευμα και στη Γραμμή 3 του Μετρό, στον σταθμό «Μέγαρο Μουσικής», όπου ακινητοποιήθηκε συρμός λόγω αδιαθεσίας επιβάτη. Ο συρμός που βρισκόταν μέσα στον σταθμό εκκενώθηκε βάσει του σχετικού πρωτοκόλλου, μέχρι να παρασχεθούν στον επιβάτη οι πρώτες βοήθειες από το προσωπικό του ΕΚΑΒ και να μεταφερθεί στο νοσοκομείο.