«Φαρμακείο» το σέρβις ενός αυτοκινήτου

Κοινοποίηση


Σε οικονομικό γολγοθά έχει μετατραπεί το σέρβις του αυτοκινήτου για χιλιάδες ιδιοκτήτες IX, που βλέπουν τα τελευταία χρόνια να εκτοξεύεται το κόστος της επισκευής των οχημάτων τους.

Είναι ιδιαίτερα χαρακτηριστικό ότι από την περίοδο της πανδημίας, αλλά και μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία, οι τιμές των σέρβις στα αυτοκίνητα, τόσο στα καινούργια όσο και στα μεταχειρισμένα, έχουν σχεδόν διπλασιαστεί.

Το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης των τιμών στα σέρβις των ΙΧ οφείλεται στην εκτόξευση των τιμών στα ανταλλακτικά των αυτοκινήτων, που τραβάνε σταθερά την ανηφόρα για περισσότερο από τρία χρόνια.

Πλέον, οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων χρειάζονται σχεδόν έναν μισθό τον χρόνο για την προγραμματισμένη επίσκεψη στο συνεργείο της αντιπροσωπείας ή και σε μη εξουσιοδοτημένα συνεργεία, που προσφέρουν και τις γνώριμες εναλλακτικές λύσεις με δεύτερης τοποθέτησης ανταλλακτικά σε χαμηλότερες τιμές.

Τα κόστη στα σέρβις των αυτοκινήτων διαφέρουν ανάλογα με το μοντέλο, είτε οι ιδιοκτήτες επιλέξουν το μικρό είτε το μεγάλο σέρβις – όπου συνήθως το δεύτερο είναι και το ακριβότερο.

Στις μάρκες με τα πιο προσιτά μοντέλα το κόστος επισκευής κατά μέσο όρο κυμαίνεται από 150 έως 250 ευρώ, ενώ στις εταιρείες με τα  μεγαλύτερα μοντέλα, η προκαθορισμένη συντήρηση μπορεί να αγγίξει και τα 700-900 ευρώ.

Το πρώτο σέρβις που συνήθως οι αντιπροσωπείες έχουν ορίσει στα 15 χιλιάδες χιλιόμετρα – ή σε έναν χρόνο – σε ένα μικρό μοντέλο κοστίζει από 150 έως 250 ευρώ. Το μεγάλο σέρβις που έχει και τις περισσότερες εργασίες μπορεί να αγγίξει και τα 500-600 ευρώ.

Ενδεικτικά, σε ένα μικρομεσαίο οικογενειακό μοντέλο ιαπωνικής κατασκευής, το πρώτο σέρβις στα 15.000 χιλιόμετρα (για την αλλαγή λαδιών, φίλτρου λαδιού και υγρού φρένων) το κόστος ορίζεται από την αντιπροσωπεία στα 155 ευρώ.

Οι τιμές ανεβαίνουν στις κατηγορίες των SUV όπου ακόμη και για απλές εργασίες το κόστος προκαλεί… πονοκεφάλους στους ιδιοκτήτες τους.

Είναι χαρακτηριστικό ότι σε μεσαίο γερμανικό SUV το κόστος μόνο για την αλλαγή στα τακάκια και τους δίσκους στους εμπρός τροχούς αγγίζει τα 400 ευρώ, ενώ, αν χρειαστεί  αντικατάσταση και στους πίσω τροχούς, τότε το κόστος εκτοξεύεται στα 700 ευρώ!

Αλλά ακόμη και οι πιο απλές εργασίες έχουν πλέον υψηλό τίμημα.

Σε ένα μικρό γερμανικό μοντέλο πόλης, το κόστος για την αλλαγή των υγρών φρένων αγγίζει τα 51 ευρώ, ενώ στο ίδιο μοντέλο μια απλή αντικατάσταση στα τακάκια των εμπρός τροχών αγγίζει τα 155 ευρώ.

Σαφώς, οι υψηλές τιμές στο κόστος συντήρησης έχουν αναγκάσει αρκετούς ιδιοκτήτες ΙΧ να… τρενάρουν την επίσκεψή τους στο συνεργείο αυτοκινήτου.

Αιτία, η οικονομική δυσχέρεια που βάζει πολλές φορές σε δεύτερη μοίρα την επισκευή ακόμη και σε καίρια μηχανολογικά μέρη που έχουν άμεση σχέση με την οδική ασφάλεια του αυτοκινήτου, όπως είναι τα ελαστικά, το σύστημα φρένων και των αμορτισέρ.

Τα ασυντήρητα αυτοκίνητα είναι συχνός πελάτης των ΚΤΕΟ, όπως καταγράφουν τα τελευταία χρόνια οι υπεύθυνοι των ιδιωτικών ΚΤΕΟ, που διαπιστώνουν ότι οι Ελληνες ιδιοκτήτες ΙΧ έχουν πάρει μόνιμο διαζύγιο με τη συνεπή συντήρησή τους.

Οπως αναφέρει ο πρόεδρος του ΚΤΕΟ, Κωνσταντίνος Βήκας: «Σήμερα περίπου 2,9 εκατομμύρια οχήματα από τα εννέα εκατομμύρια δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ.

Παρότι το κόστος για το ΚΤΕΟ δεν είναι υψηλό, κυμαίνεται περίπου στα 55 ευρώ για τα ΙΧ, μπορούμε να πούμε ότι η αποχή των οδηγών από τα ΚΤΕΟ είναι προφανώς συνδεδεμένη με την περίπτωση αποφυγής των απαραίτητων επισκευών στα οχήματα.

Αρα με δείκτη την αποχή από τα ΚΤΕΟ, σχεδόν το 30% των ελλήνων ιδιοκτητών ΙΧ αγνοούν τη συντήρηση του ΙΧ τους».

Premium έκδοση ΤΑ ΝΕΑ



Πηγή

Διαβάστε Περισσότερα

Ο Μάρκος θυμώνει με τη Βάνα, που επιδιώκει την απόλυση της Μαρίνας

Συγκλονιστικές οι εξελίξεις στο νέο επεισόδιο της σειράς “Παιχνίδια Εκδίκησης” απόψε στις 22:30 στον Αντ1. Η Μάγια αντιμετωπίζει τη Στέλλα και ζητάει εξηγήσεις για όσα...

Tελευταία Nέα