Σε κάθε περίπτωση, µοιάζει πλέον πιθανό να µην πληρωθούν εντός του 2025, καθώς πρώτα θα εκδοθούν τα «Αποτελέσµατα διοικητικού ελέγχου», µετά από κάποιες ηµέρες οι αποφάσεις ένταξης, να γίνουν οι ενστάσεις και τέλος να εγκριθεί η διάθεση πίστωσης για τις Περιφέρειες που θα είναι έτοιµες. Υπενθυµίζεται ότι στην περασµένη προκήρυξη, είχαν εκδοθεί τα πρώτα αποτελέσµατα Ιούλιο και οι πληρωµές έγιναν Οκτώβριο, δηλαδή τρεις µήνες µετά. Μάλιστα οι εν δυνάµει δικαιούχοι που θα χρωστάνε διάφορα δικαιολογητικά και οι όποιες ενστάσεις απορριπτόµενων θα πληρωθούν ακόµη πιο αργά.
Βέβαια αυτή τη φορά οι αιτήσεις είναι µόλις 6.829, δηλαδή ούτε οι µισές σε σχέση µε το 2022, οπότε η διαδικασία ίσως τρέξει πιο γρήγορα και να προλάβει να µπει η α’ δόση συνολικού ύψους 168 εκατ. ευρώ πριν κλείσει ο χρόνος. Θα πρόκειται για µία κάποια ελάφρυνση για τις αγροτικές εκµεταλλεύσεις, οι οποίες από τις άµεσες ενισχύσεις και τα αγροπεριβαλλοντικά βλέπουν χρήµα µε το σταγονόµετρο, µε τα χρωστούµενα να αυξάνονται συνεχώς.
Από Γενάρη δυνατές οι αιτήσεις για τη β’ δόση στους Νέους 2022
Αναφορικά µε τους 15.000 περίπου Νέους Αγρότες του 2022, αυτοί θα µπορούν να κάνουν αιτήσεις για τη β’ δόση πληρωµής από τον ερχόµενο Ιανουάριο. Η σχετική ενηµέρωση των διαχειριστικών αρχών προς ερωτήµατα µελετητών αναφέρει:«Οι πληρωµές της β’ δόσης του προγράµµατος των δικαιούχων της 3ης πρότασης του υποµέτρου 6.1 έχουν περάσει ως ανειληµµένες υποχρεώσεις στο Στρατηγικό Σχέδιο ΚΑΠ. Εποµένως, µπορούν να πληρωθούν από την αρχή του επόµενου έτους.
Εποµένως το νωρίτερο δυνατό που µπορεί να υποβληθεί αίτηση αποπληρωµής των προαναφερόµενων δικαιούχων είναι ο Ιανουάριος 2026. Όταν θα είναι διαθέσιµη η εφαρµογή στο ΠΣΚΕ θα ενηµερωθείτε.».
Λογικά, µε τη νέα ΚΑΠ πρόσκληση για πριµ εγκατάστασης
Η πολύ µικρή προσέλευση στο πρόγραµµα Νέων Αγροτών, έχει θέσει πίσω οποιαδήποτε σκέψη για ακόµη µία πρόσκληση εντός της τρέχουσας περιόδου. Ειδικά σε µία εποχή που η βιωσιµότητα των εκµεταλλεύσεων δοκιµάζεται πιο σκληρά από ποτέ. Το πιο λογικό είναι να ανοίξει ξανά πρόγραµµα από τη νέα περίοδο, δηλαδή το 2028, µε καινούργιους όρους και µεγαλύτερα πριµ που θα δικαιολογούν το ρίσκο ενασχόλησης µε τον πρωτογενή τοµέα.

