Πέρυσι, η εταιρεία άνοιξε το μεγαλύτερο κέντρο ωρίμανσης στην ΕΕ στο Μπέργκαμο της Ιταλίας. Η εγκατάσταση έκτασης 5.000 τ.μ. διαθέτει 24 θαλάμους ωρίμανσης δύο επιπέδων και δύο γραμμές συσκευασίας υψηλής ταχύτητας, με δυνατότητα παραγωγής έως 45 κούτες ανά λεπτό.
Η είδηση της εισόδου της Chiquita στην ευρωπαϊκή παραγωγή έχει προκαλέσει ανησυχία σε ορισμένους καλλιεργητές των Καναρίων Νήσων, οι οποίοι φοβούνται ότι θα εμποδίσει την προσπάθειά τους να εισέλθουν σε νέες εξαγωγικές αγορές, όπως η Γερμανία και η Ιταλία.
Σε συνέντευξή του στην εφημερίδα El Español, ο Theo Hernando, γενικός γραμματέας της αγροτικής ένωσης Asaga Canarias, προειδοποίησε: «Κάνουν όλο το λογιστικό σχεδιασμό για να πλημμυρίσουν την αγορά με μαζικό τρόπο. Αργήσαμε να διαφοροποιηθούμε, όπως θέλαμε, ώστε να μην εξαρτόμαστε αποκλειστικά από την αγορά της χερσονήσου, και να προωθήσουμε ακόμη και τις βιολογικές μπανάνες».
Ο Hernando ζήτησε μεγαλύτερη ενότητα μεταξύ των καλλιεργητών των Καναρίων Νήσων, σημειώνοντας ότι «όλοι πρέπει να συνεργαστούν και να γίνουν πιο αποτελεσματικοί όσον αφορά το κόστος παραγωγής και διανομής».
«Επί του παρόντος, οι μπανάνες από τις Καναρίους Νήσους διατίθενται στην αγορά με 20 διαφορετικές εμπορικές ονομασίες. Και κάθε οργανισμός έχει τη δική του συσκευασία, μεταφορικό μέσο, φορτηγά και παράδοση. Αν συνεχίσουμε να μαλώνουμε, αυτοί θα είναι ευχαριστημένοι. Οι άνθρωποι της Chiquita θα πεθαίνουν στα γέλια», δήλωσε στην εφημερίδα.
Ο Costabile Romano, εμπορικός διευθυντής της Chiquita στην Ιταλία, δήλωσε στο Aconcagua.lat ότι το σχέδιο της Σικελίας αποτελεί διπλή ευκαιρία για την πολυεθνική εταιρεία: «Από τη μία πλευρά, θα ενισχύσει τους δεσμούς μας με τους Ιταλούς καταναλωτές, οι οποίοι έχουν έντονη αίσθηση της προέλευσης των προϊόντων και πάντα θεωρούσαν τη Chiquita μια μάρκα αληθινής αγάπης, χάρη στην ιστορική της παρουσία στη χώρα και την εμπιστοσύνη που έχει χτίσει εδώ και δεκαετίες στις σχέσεις της με οικογένειες και αγοραστές», είπε.
«Από την άλλη πλευρά, θα συμβάλει στην ενίσχυση της τοπικής παραγωγής, τοποθετώντας την σε ένα διεθνές πλαίσιο. Το ιταλικό προϊόν μπανάνας δεν είναι απλώς μια ετικέτα, αλλά μια δήλωση προθέσεων. Θέλουμε να αντιληφθούν τη σύνδεση.
Πηγή: Fruitnet.com