Φόρτωση Text-to-Speech…
Το μεγάλο στοίχημα της αναγέννησης του μεταγωγικού στόλου της Πολεμικής Αεροπορίας (Π.Α.), ο οποίος μέχρι πρόσφατα χαρακτηριζόταν από πολύ χαμηλή διαθεσιμότητα, επέλεξε να αναδείξει, μεταξύ άλλων, χθες ο υπουργός Εθνικής Αμυνας Νίκος Δένδιας με αφορμή την εκδήλωση του ΓΕΑ για την κοινωνική προσφορά της Π.Α. Ο κ. Δένδιας από την 112 Πτέρυγα Μάχης (Π.Μ.), στην οποία βρέθηκε, σημείωσε ότι πλέον η Π.Α. έχει διαθέσιμα συνολικά δέκα μεταγωγικά αεροσκάφη (πέντε C-130 και πέντε C-27), ενώ αν σε αυτά προστεθούν όσα είναι σε τακτική συντήρηση, τότε ο αριθμός ανεβαίνει στα 12.
Η «Κ» έχει καλύψει επί σειράν ετών το ζήτημα της διαθεσιμότητας των μεταγωγικών αεροσκαφών, η οποία σε κάποια στιγμή είχε περιοριστεί σε ένα C-130 και ένα C-27. Επίσης, ο αριθμός των διαθέσιμων ελικοπτέρων Super Puma έχει φθάσει στα επτά, συν δύο που βρίσκονται σε τακτική συντήρηση. Ο κ. Δένδιας σημείωσε ότι πρόκειται για «μια άλλη πραγματικότητα» και πρόσθεσε πως «η χώρα έχει αποκτήσει πάλι στόλο μεταγωγικών αεροσκαφών και δυνατότητες να υποστηρίξει επιχειρήσεις, προσπάθειες, ανθρώπους, ζωές, περιουσίες». Η υψηλή διαθεσιμότητα του μεταγωγικού στόλου είναι, μεταξύ άλλων, σημαντική διότι πρόκειται για αεροσκάφη που δεν καλύπτουν μόνο στρατιωτικές ανάγκες, αλλά και το πολύ σημαντικό έργο των Ενόπλων Δυνάμεων εντός της Ελλάδας στον τομέα της Πολιτικής Προστασίας και εκτός της χώρας στο πλαίσιο διεθνών ανθρωπιστικών και άλλων αποστολών. Στην υψηλή διαθεσιμότητα των μεταγωγικών αεροσκαφών έχει παίξει κομβικό ρόλο η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ), η οποία σχετικά γρήγορα ανέλαβε και ολοκλήρωσε τακτικές συντηρήσεις που εκκρεμούσαν για πολλά χρόνια.
Ο κ. Δένδιας σημείωσε, επίσης, χθες ότι η χώρα προσανατολίζεται και στην αγορά νέων μεταγωγικών αεροσκαφών. Οπως η «Κ» έχει αναδείξει και πρόσφατα (φύλλο 12/9), η Αθήνα βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις για την αγορά βραζιλιάνικων C-390 μέσω Πορτογαλίας. Τα αεριωθούμενα μέσου μεγέθους μεταγωγικά αεροσκάφη C-390 της βραζιλιάνικης Embraer έχουν ήδη επιλεγεί από αρκετά κράτη-μέλη της Ε.Ε. (Πορτογαλία, Ουγγαρία, Αυστρία, Τσεχία, Ολλανδία, Σλοβακία, Σουηδία), γεγονός που καθιστά τη συντήρησή τους πολύ ευκολότερη και μακροπρόθεσμα βιώσιμη. Συγκεκριμένα, η Αθήνα προσανατολίζεται στην απόκτηση συνολικά έξι μεταγωγικών αεροσκαφών C-390 σε δύο φάσεις (3+3), προκειμένου να αντικαταστήσει τον γηράσκοντα στόλο C-130 που διαθέτει και σύντομα δεν θα υποστηρίζεται. Στην Αθήνα έχουν, βέβαια, κατατεθεί και προτάσεις από τους Αμερικανούς, οι οποίοι προτείνουν την τελευταία εκδοχή του C-130 (C-130J).
Ο κ. Δένδιας, ευρισκόμενος στη «φωλιά» των πυροσβεστικών αεροσκαφών της Π.Α., αναφέρθηκε και στις αποφάσεις αγοράς νέων και αναβάθμισης υφισταμένων μέσω του προγράμματος «ΑΙΓΙΣ». Συγκεκριμένα έχουν αποφασισθεί η προμήθεια νέων αεροσκαφών τύπου Canadair (των CL-515) και η τεχνική αναβάθμιση των ευρισκομένων ήδη στο οπλοστάσιο της Π.Α., των CL-415.

