Στους 279 νεκρούς αυξήθηκε ο απολογισμός των θυμάτων της συντριβής της μοιραίας πτήσης του Boeing 787 της Air India, σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο.
Συνολικά 279 πτώματα ή υπολείμματα ανθρωπίνων σωμάτων διακομίστηκαν στο νοσοκομείο της πόλης μετά την καταστροφή, εξήγησε η πηγή αυτή, που εκφράστηκε υπό τον όρο να μην κατονομαστεί.
Προηγούμενος απολογισμός έκανε λόγο για 265 νεκρούς — επιβάτες, μέλη του πληρώματος του επιβατικού αεροσκάφους μεγάλων αποστάσεων, καθώς και ανθρώπους που βρίσκονταν μέσα στα κτίρια πάνω στα οποία κατέπεσε.
Παράλληλα, οι ερευνητές ανέσυραν από τα συντρίμμια το ένα από τα δυο λεγόμενα μαύρα κουτιά του αεροσκάφους (τον καταγραφέα δεδομένων πτήσης), και συνεχίζουν σήμερα την έρευνα στον τόπο της καταστροφής για να εντοπίσουν και το δεύτερο (τον αποτυπωτή συνομιλιών πιλοτηρίου).
Στο μεταξύ οι ερευνητές προσπαθούν να καταλάβουν το τι συνετέλεσε στο να σωθεί ο μοναδικός επιζώντας της αεροπορικής τραγωδίας.
Στη μοιραία πτήση επέβαιναν 230 επιβάτες
Η πτήση 171 της Air India συνετρίβη δευτερόλεπτα μετά την απογείωση στις 13:19 (τοπική ώρα· 11:09 ώρα Ελλάδας) με προορισμό το λονδρέζικο αεροδρόμιο Γκάτγουικ, σύμφωνα με την ινδική υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας.
Οι πιλότοι εξέπεμψαν σήμα κινδύνου τη στιγμή που το αεροσκάφος σηκωνόταν από τον διάδρομο, προτού χάσει ύψος και πέσει πάνω σε συνοικία της πόλης Αχμενταμπάντ πολύ κοντά στο αεροδρόμιο, χτυπώντας μεταξύ άλλων κέντρο όπου στεγάζονταν γιατροί και φοιτητές ιατρικής γειτονικού νοσοκομείου, καθώς και μέλη των οικογενειών τους.


Συντρίμμια του αεροπλάνου στο κτίριο που συνετρίβη
Σύμφωνα με την ινδική υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας, στο Boeing 787, επέβαιναν 230 επιβάτες –169 υπήκοοι Ινδίας, 53 Βρετανίας, 7 Πορτογαλίας, 1 Καναδά– και 12μελές πλήρωμα.
Ο ομοσπονδιακός υπουργός Εσωτερικών της Ινδίας, ο Αμίτ Σα, έκανε γνωστό ότι ο οριστικός απολογισμός της αεροπορικής καταστροφής, η οποία συγκαταλέγεται στις χειρότερες που έχουν καταγραφτεί παγκοσμίως από το 2000, δεν θα δημοσιοποιηθεί παρά αφού ολοκληρωθούν οι εξετάσεις DNA για την ταυτοποίηση όλων των θυμάτων.
Βρετανός ινδικής καταγωγής ο μοναδικός επιζώντας
Μόλις ένας από τους επιβάτες –είναι Βρετανός ινδικής καταγωγής, σύμφωνα με το BBC– καθισμένος στο εμπρόσθιο τμήμα της ατράκτου, επέζησε ως εκ θαύματος κι ανασύρθηκε τραυματισμένος από τα συντρίμμια του 787, αεροσκάφους μήκους 57 μέτρων με άνοιγμα πτερύγων 60 μέτρων.
Μάλιστα βίντεο που κάνει τον γύρο του κόσμου φέρεται να καταγράφει τον μοναδικό επιζώντα της αεροπορικής τραγωδίας στην Ινδία τη στιγμή που αποχωρεί πεζός από το σημείο της συντριβής.
Αφού το αεροπλάνο χτύπησε σε κτίρια περίπου 30 δευτερόλεπτα μετά την απογείωση, ο 40χρονος Vishwash Kumar Ramesh νόμιζε ότι ήταν νεκρός, αλλά όταν συνειδητοποίησε ότι ήταν ζωντανός, είδε ένα άνοιγμα στην άτρακτο. «Κατάφερα να λύσω τις ζώνες μου, χρησιμοποίησα το πόδι μου για να σπρώξω μέσα από αυτό το άνοιγμα και σύρθηκα έξω», είπε. Δεν ήταν σαφές αν αυτό το άνοιγμα ήταν η πόρτα ή κάποια ρωγμή στην άτρακτο.
«Το αεροσκάφος ήταν αρκετά σηκωμένο όταν χτύπησε τα κτίρια», δήλωσε στον Guardian ο Cable, πρώην ανώτερος επιθεωρητής αεροπορικών ατυχημάτων στο Βρετανικό Τμήμα Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων. «Πιθανότατα έχει σπάσει σε μια περιοχή της ατράκτου δίπλα σε αυτόν τον τύπο και ευτυχώς έχει πεταχτεί έξω χωρίς σοβαρό τραυματισμό».
Πώς βγήκε έξω περπατώντας
Το κάθισμα του Ramesh είχε χώρο, αντί για καθίσματα, ακριβώς μπροστά του, κάτι που μπορεί να του έδινε περισσότερο χώρο διαφυγής από πολλούς από τους συνεπιβάτες του. Μπορεί επίσης να σήμαινε ότι, ενώ οι επιβάτες μπροστά του μπορεί να είχαν συνθλιβεί κατά την πρόσκρουση, απέφυγε αυτή τη μοίρα, δήλωσε ο καθηγητής John McDermid, πρόεδρος ασφαλείας του Lloyd’s Register στο Πανεπιστήμιο της Υόρκης.
«Η υποψία μου είναι ότι λόγω της φύσης της πρόσκρουσης, βρισκόταν σε ένα ισχυρό σημείο του αεροπλάνου, στο μπροστινό άκρο της πτέρυγας», πρόσθεσε. «Δεν υπάρχει μόνο η άτρακτος, αλλά και η επιπλέον δομή της πτέρυγας για προστασία από τη συμπίεση της ατράκτου».


Ένας αστυνομικός στέκεται μπροστά στα συντρίμμια του αεροσκάφους της Air India
«Είναι πιθανό η πρόσκρουση να χαλάρωσε την πόρτα και να μπόρεσε να την κλωτσήσει έξω και να βγει έξω», είπε ο John McDermid. «Η εξωτερική πόρτα ήταν ακριβώς μπροστά του, οπότε δεν είχε πολύ δρόμο να διανύσει».
Αλλά πριν ο Ramesh προλάβει καν να σκεφτεί την απόδραση, έπρεπε να έχει την τύχη να επιβιώσει από τις συνέπειες της σύγκρουσης.
Οι τρεις λόγοι που βοήθησαν για να βγει ζωντανός ο 40χρονος
«Αν έχετε ένα τέτοιο ατύχημα, όπου ένα αεροσκάφος γεμάτο καύσιμα κάνει μια αναγκαστική προσγείωση από το αεροδρόμιο στο δομημένο περιβάλλον, είναι απίθανο να πρόκειται για ένα ατύχημα που θα μπορούσε να επιβιώσει κάποιος», δήλωσε ο καθηγητής Ed Galea, ειδικός στην πυρασφάλεια και την εκκένωση στο Πανεπιστήμιο του Γκρίνουιτς. «Το γεγονός ότι κάποιος έχει επιβιώσει είναι θαύμα» είπε.
Φαίνεται να ήταν τυχερός στο ότι:
α) επέζησε από το τραύμα της πρόσκρουσης,
β) δεν τραυματίστηκε σοβαρά και
γ) καθόταν ακριβώς δίπλα στην έξοδο Νο. 2.
Ο Ed Galea έχει πραγματοποιήσει στο παρελθόν έρευνα για αεροπορικά δυστυχήματα, η οποία διαπίστωσε ότι, σε λιγότερο καταστροφικά δυστυχήματα, οι άνθρωποι που κάθονται σε απόσταση πέντε σειρών από μια λειτουργική έξοδο έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες επιβίωσης παρά θανάτου, ενώ όσοι βρίσκονται σε απόσταση μεγαλύτερη των πέντε σειρών έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να χάσουν τη ζωή τους. Είπε ότι προσπαθεί πάντα να κάνει κράτηση για μια θέση σε απόσταση πέντε σειρών από μια έξοδο κινδύνου.
Θα μπορούσαν να είχαν σωθεί και άλλοι
Ο Ed Galea είπε ότι και άλλοι επιβάτες μπορεί να επέζησαν από την πρόσκρουση, αλλά ήταν πολύ τραυματισμένοι για να εκκενώσουν ή δεν ήταν αρκετά κοντά σε σημείο εξόδου. Οι επιβάτες που δεν υιοθέτησαν τη θέση στήριξης μπορεί να χτύπησαν τα κεφάλια τους στα καθίσματα μπροστά τους με αποτέλεσμα να χάσουν τις αισθήσεις τους, αλλά δεν υπήρχαν θέσεις ακριβώς μπροστά από τον Ramesh.
Ενώ η δομή του αεροπλάνου μπορεί να του έδινε μια ευκαιρία επιβίωσης, ο Ramesh έπρεπε να κινηθεί γρήγορα για να εκμεταλλευτεί αυτή την ευκαιρία, είπε ο ΜακΝτέρμιτ. «Αν δεν είχε βγει σε πολύ λίγα δευτερόλεπτα, θα ήταν απίθανο να τα καταφέρει λόγω της πύρινης σφαίρας», πρόσθεσε.