Όλο και περισσότεροι έφηβοι στις ΗΠΑ φαίνεται να προκρίνουν τις σπουδές μετά το λύκειο ως κλειδί για απόκτηση εργασίας αλλά και δεξιοτήτων ζωής, σύμφωνα με πρόσφατη δημοσκόπηση. Οι περισσότεροι δηλώνουν ότι είναι σημαντικό γι’ αυτούς να αποφοιτήσουν από το κολέγιο, με τα κορίτσια ειδικότερα να το χαρακτηρίζουν ως βασικό βήμα για την επίτευξη των στόχων της ζωής τους.
Οι έφηβοι που μεγαλώνουν σε νοικοκυριά με υψηλότερο εισόδημα είναι πιο πιθανό να θεωρούν την τριτοβάθμια εκπαίδευση σημαντική
Σύμφωνα με την έρευνα του AP-NORC, η οποία διεξήχθη την άνοιξη μεταξύ εφήβων ηλικίας 13 έως 17 ετών, οι έφηβοι εμφανίζονται γενικά πιο αισιόδοξοι από τους ενήλικες για το κολέγιο, παρά τις ανησυχίες για το κόστος των διδάκτρων, την εκτίναξη του χρέους των φοιτητικών δανείων και την πολιτικοποίηση πολλών θεμάτων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Συνολικά, περίπου έξι στους 10 εφήβους δηλώνουν ότι είναι «εξαιρετικά» ή «πολύ» σημαντικό γι’ αυτούς να αποφοιτήσουν από το κολέγιο, ενώ πολλοί εξ αυτών πιστεύουν ότι θα είναι πιο δύσκολο να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα όπως η απόκτηση σπιτιού, η δημιουργία οικογένειας ή η επίτευξη ενός καλού βιοτικού επιπέδου, σε σύγκριση με τους γονείς τους.
ΗΠΑ: Περισσότερα κορίτσια από αγόρια φτάνουν στο πτυχίο
Επτά στα 10 έφηβα κορίτσια που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν ότι είναι τουλάχιστον «πολύ» σημαντικό γι’ αυτές να αποφοιτήσουν από το κολέγιο, σε σύγκριση με το 54% των έφηβων αγοριών. Η ανισότητα αυτή αντανακλά ένα αυξανόμενο χάσμα μεταξύ των δύο φύλων όσον αφορά την ολοκλήρωση των σπουδών.
Το 1995, οι νέοι άνδρες και οι γυναίκες είχαν τις ίδιες πιθανότητες να αποκτήσουν πτυχίο. Έκτοτε, έχει δημιουργηθεί ένα χάσμα, με το 47% των γυναικών ηλικίας 25 – 34 ετών στις ΗΠΑ να παίρνουν το πτυχίο τους σε σύγκριση με το 37% των ανδρών, σύμφωνα με ανάλυση του Pew Research Center.
Οι έφηβοι που μεγαλώνουν σε νοικοκυριά με υψηλότερο εισόδημα και γονείς που έχουν σπουδάσει είναι επίσης πιο πιθανό να θεωρούν την τριτοβάθμια εκπαίδευση σημαντική.
Η Jalena Crawford, μια 16χρονη μαθήτρια λυκείου, δήλωσε ότι ελπίζει να φοιτήσει στο Πανεπιστήμιο Grand Canyon ή στο πολιτειακό πανεπιστήμιο της Αριζόνα για να γίνει διερμηνέας στη νοηματική γλώσσα. Έχει συγγενείς με πτυχία πανεπιστημίου και θα ήταν «περίεργο» γι’ αυτήν να μην εξετάσει την τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Οι περισσότεροι έφηβοι βλέπουν την πανεπιστημιακή εκπαίδευση ως ένα ζωτικό βήμα για τις επαγγελματικές τους προοπτικές. Περίπου 7 στους 10 δήλωσαν ότι το πτυχίο είναι «εξαιρετικά» ή «πολύ» σημαντικό για την εύρεση καλών θέσεων εργασίας και περίπου έξι στους 10 λένε ότι ένα πτυχίο είναι πολύτιμο για την εκμάθηση απαραίτητων δεξιοτήτων ζωής.
Επίσης, περίπου οι μισοί έφηβοι θεωρούν την τριτοβάθμια εκπαίδευση κλειδί είτε για να γίνουν πιο ενημερωμένα μέλη της κοινωνίας είτε για να διαμορφώσουν την προσωπική τους ταυτότητα.
Σπίτι και οικογένεια
Η ιδιοκτησία σπιτιού και η δημιουργία οικογένειας είναι στους στόχους των εφήβων, σύμφωνα με τη δημοσκόπηση. Περίπου οκτώ στους 10 εφήβους εκτιμούν ότι μπορούν να ακολουθήσουν αυτό που τους αρέσει, να έχουν ένα καλό βιοτικό επίπεδο και επιτυχημένη καριέρα.
Όμως, λίγοι έφηβοι πιστεύουν ότι αυτοί οι στόχοι είναι ευκολότερο να επιτευχθούν για τη γενιά τους σε σύγκριση με τους γονείς τους. Το 70% πιστεύει ότι δύσκολα να αγοράσει σπίτι, ενώ λίγο περισσότεροι από τους μισούς εφήβους λένε ότι έχει γίνει πιο δύσκολο για τη γενιά τους να δημιουργήσει οικογένεια.
Περίπου οι μισοί βρίσκουν δύσκολη την επίτευξη καλού βιοτικού επιπέδου, καριέρας ή της δυνατότητας να κάνουν ταξίδια στο εξωτερικό. Λιγότεροι, περίπου τέσσερις στους 10, λένε ότι έχει γίνει πιο δύσκολο να αποφοιτήσουν από το κολέγιο ή να μπορέσουν να ακολουθήσουν αυτό που τους αρέσει.
Ο 22χρονος Evarist Bego αποφοίτησε νωρίτερα φέτος από το Πανεπιστήμιο της Νότιας Καλιφόρνιας με κοινό πτυχίο στις επιχειρήσεις και τον κινηματογράφο. Είπε ότι θυμάται ότι ήθελε να πάει στο κολέγιο και στη συνέχεια να εργαστεί και να ανελιχθεί στον κλάδο που επέλεξε αλλά «δεν λειτουργεί πλέον έτσι». Είναι πιο δύσκολο απ’ ό,τι περίμενε να βρει δουλειά, όπως είπε, και αυτό που προσφέρεται είναι κυρίως προσωρινές θέσεις, όπως πρακτική άσκηση ή υποτροφίες.