Στο σύστημα ασφαλείας και τηλεδιοίκησης του ΟΣΕ αναφέρθηκε σήμερα ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, στη συζήτηση με τον δημοσιογράφο Νίκο Φιλιππίδη, στο AIF Forum.
«Ολοι συνηγορούμε ότι τα πράγματα πρέπει να αλλάξουν», ανέφερε υπογραμμίζοντας τη δυσπιστία απέναντι στο σύστημα ασφαλείας του σιδηροδρόμου Αθήνα – Θεσσαλονίκη.
«Το 2019 το σύστημα ασφαλείας του σιδηροδρόμου ήταν στο 1% και το ATS στο 0%. Σήμερα, είμαστε στο 80%», είπε ο αναπληρωτής υπουργός και διαβεβαίωσε ότι υπόλοιπο 20% θα είναι έτοιμο τον Ιούλιο του 2026, διασφαλίζοντας ότι τα συστήματα ασφαλείας, αυτόματης πέδησης και τηλεδιοίκησης θα καλυφθούν στο 100%.

«Στο πρόσφατο περιστατικό στην Θεσσαλονίκη, άλλωστε, λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση», είπε στη συζήτησή του με τον δημοσιογράφο, ενώ σημείωσε ότι από το 2026, εκτός από την ασφάλεια, θα ενισχυθεί και η χωρητικότητα της γραμμής και του δικτύου. «Ηδη έχουν ξεκινήσει οι εκπαιδεύσεις προσωπικού με προσομοιωτές/simulators. Ολα αυτά γίνονται παράλληλα».
Επίσης, ο κ. Κυρανάκης αναφέρθηκε στις ιταλικές επενδύσεις σε νέα τρένα. «Στο τέλος του 2027 θα είναι έτοιμη η πρώτη παραγγελία», είπε, επισημαίνοντας ότι υπάρχουν προβλήματα συνεργασίας και αξιοπιστίας με την ιταλική εταιρεία. «Από εμένα θα τα ακούτε τα προβλήματα συνεργασίας», πρόσθεσε, υπογραμμίζοντας ότι «υπάρχει ρήτρα συνεργασίας και αν δεν τηρούνται τα συμφωνημένα, το ελληνικό Δημόσιο θα μπορεί να καταγγείλει τη σύμβαση».
Σχετικά με σταθμούς που πλέον θα αποκτήσουν εμπορικό χαρακτήρα και στόχος είναι να φτάσουν σε αισθητική ανάλογη με εκείνη των ευρωπαϊκών προτύπων, ο αναπληρωτής υπουργός αναφέρθηκε στο Θριάσιο που πάνω από 20 χρόνια ήταν απλώς ένας αχανής χώρος. «Το 2026 οι αποθήκες θα γεμίσουν και το Θριάσιο θα πάρει ξανά ζωή, ώστε όλη η Βαλκανική Ευρώπη να έχει προϊόντα από την Ελλάδα», είπε κ. Κυρανάκης.
Ο ίδιος έκανε λόγο για «brain gain» εν εξελίξει, δηλώνοντας ότι περισσότερα από 300 στελέχη από Ευρώπη, Ασία και αραβικές χώρες έχουν κάνει αίτηση για να εργαστούν στον ελληνικό σιδηρόδρομο.

