Το 2010, χιλιάδες αυτοκίνητα σταμάτησαν κατά μήκος της Εθνικής Οδού 110 της Κίνας, δημιουργώντας το πλέον διάσημο μποτιλιάρισμα, το οποίο διήρκεσε 12 ημέρες και εκτεινόταν σε μήκος άνω των 100 χιλιομέτρων.
Μερικοί άνθρωποι δεν μπορούν να φανταστούν να περνούν περισσότερες από μερικές ώρες κολλημένοι στην κίνηση, αλλά φαντάζονται να είναι εγκλωβισμένοι σε έναν αυτοκινητόδρομο στη μέση του πουθενά για σχεδόν δύο εβδομάδες, χωρίς φαγητό ή νερό, ή έναν τρόπο να στρίψουν το αυτοκίνητό τους.
Αυτή ήταν η δοκιμασία που βίωσαν εκατοντάδες χιλιάδες οδηγοί τον Αύγουστο του 2010, κατά τη διάρκεια της κυκλοφοριακής συμφόρησης στην Εθνική Οδό 110 της Κίνας.
Γιατί δημιουργήθηκε μποτιλιάρισμα
Όλα ξεκίνησαν στις 14 Αυγούστου, όταν ένας συνδυασμός κατασκευαστικών εργασιών και πυκνής κυκλοφορίας δημιούργησε ένα σημείο συμφόρησης που όμοιό του δεν είχε ξαναζήσει η Κίνα.
Φορτηγά που μετέφεραν άνθρακα και δομικά υλικά από την Εσωτερική Μογγολία στο Πεκίνο έφραξαν τον αυτοκινητόδρομο, ο οποίος ήταν ήδη εν μέρει κλειστός για επισκευές. Προσθέστε μια αύξηση στην κυκλοφορία μικρών οχημάτων και έχετε τα συστατικά μιας υλικοτεχνικής καταστροφής. Πριν οι αρχές συνειδητοποιήσουν τι είχε συμβεί και κλείσουν την εισερχόμενη κυκλοφορία από άλλους δρόμους, εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι είχαν ήδη κολλήσει σε απόσταση 100 χιλιομέτρων (62 μίλια).
Στην αρχή, το μποτιλιάρισμα ήταν μια συμφωνία από κορναρίσματα, φωνές και κραυγές θυμωμένων οδηγών, αλλά καθώς περνούσε ο καιρός και τα αυτοκίνητα κινούνταν μόνο κατά περίπου 1 χιλιόμετρο την ημέρα, όλοι συνήθισαν στη νέα πραγματικότητα. Όλοι είχαν κολλήσει!
Οι ντόπιοι κατά μήκος του αυτοκινητόδρομου εκμεταλλεύτηκαν γρήγορα την κατάσταση, στήνοντας κινητά καταστήματα που πουλούσαν τρόφιμα, νερό και τσιγάρα σε αστρονομικές τιμές. Για παράδειγμα, εκείνη την εποχή, ένα μπουκάλι νερό πωλούνταν για 1 γιουάν, αλλά στο σημείο του μποτιλιαρίσματος κόστιζε 15 γιουάν.
Οι αρχές προσπάθησαν να εκτονώσουν την κυκλοφορία επιτρέποντας την είσοδο περισσότερων φορτηγών στο Πεκίνο, ειδικά τη νύχτα, αλλά χρειάστηκαν 12 ημέρες για να διαλυθεί η χειρότερη κυκλοφοριακή συμφόρηση στην ιστορία της χώρας.
Η κυκλοφοριακή συμφόρηση στην Εθνική Οδό 110 της Κίνας ήταν τόσο άσχημη που απέκτησε τη δική της σελίδα στη Wikipedia, οπότε παρόλο που δεν αναγνωρίζεται επίσημα ως η μεγαλύτερη κυκλοφοριακή συμφόρηση στον κόσμο, οι περισσότεροι ειδικοί πιστεύουν ότι αξίζει τον τίτλο.