Κομβικοί οι επόμενοι μήνες για την αγορά εκλεκτού οίνου κρατά δυνάμεις και εκπλήξεις

Κοινοποίηση

Το εκλεκτό κρασί έχει αποδειχθεί ότι δεν είναι άτρωτο από τους σημαντικούς αντίθετους ανέμους στις παγκόσμιες αγορές που προκαλούνται από την εκ νέου κλιμάκωση των παγκόσμιων εμπορικών εντάσεων λόγω των δασμών του Τραμπ, σημειώνει η έκθεση – και οι επόμενοι μήνες «θα είναι κομβικοί, με τις εμπορικές εξελίξεις πιθανόν να υπαγορεύουν το κλίμα και τη ζήτηση σε βασικές αγορές».

Το αποτέλεσμα έχει σημειωθεί στις κύριες αγορές – για παράδειγμα ο S&P500 έπεσε 7,2% ενώ ο Nikkei 225 υποχώρησε 225% – και το εκλεκτό κρασί αισθάνθηκε επίσης την πίεση. Ο Liv-ex 1000, που αποτελεί το ευρύτερο μέτρο της αγοράς, υποχώρησε 2,1% το πρώτο τρίμηνο, με το Μπορντό και τη Βουργουνδία ιδιαίτερα αδύναμα, με πτώση 2,9%.

Αυτό ασκεί πρόσθετη πίεση στην καμπάνια Spring en primeur, στην οποία η εμπιστοσύνη «ήδη διαβρώνεται», ανέφερε η έκθεση. «Η φετινή σεζόν αντιμετωπίζει μια λεπτή πράξη εξισορρόπησης: δικαιολογήστε την τιμολόγηση και την ευρύτερη αδυναμία της αγοράς, διαφορετικά κινδυνεύετε να αποξενώσετε τους ήδη προσεκτικούς αγοραστές».

Ωστόσο, παρά τη ζοφερή αυτή εικόνα, η εμπορική δραστηριότητα «αυξάνεται» σε όρους αξίας και όγκου συναλλαγών. Υπήρχε επίσης αξιοσημείωτο εύρος επιλογών και νέα ονόματα στην κυκλοφορία του La Place Hors Bordeaux, συμπεριλαμβανομένου του Latour 2016 – μια υπενθύμιση της «διαρκούς ικανότητας του Bordeaux να κυριαρχεί στη συζήτηση όταν το επιλέξει», ακόμη και όταν η καμπάνια της άνοιξης πέρα ​​από το Bordeaux συνεχίζει να διευρύνεται.

Επιπλέον, «η εμπιστοσύνη στο εκλεκτό κρασί ως μακροπρόθεσμη επένδυση συνεχίζει να ενισχύεται», αναφέρει η Wine Cap, επισημαίνοντας την πρόσφατη έκθεσή της η οποία διαπίστωσε ότι το 96% των διαχειριστών στο Ηνωμένο Βασίλειο αναμένει ότι η ζήτηση για εκλεκτό κρασί θα αυξηθεί το 2025, σε σύγκριση με 94% στην τέχνη και 28% στο σπάνιο ουίσκι.

«Καθώς η μακροοικονομική αβεβαιότητα συνεχίζει να κλονίζει τις μετοχές και τα ομόλογα, η σταθερότητα και η ανθεκτικότητα του εκλεκτού κρασιού τραβούν την προσοχή από άτομα υψηλής καθαρής αξίας και συμβούλους πλούτου», ανέφερε.

Ως αποτέλεσμα, παρά τη «συνεχιζόμενη ευαισθησία των τιμών» και τη συνεχιζόμενη «αναβαθμονόμηση» στην αγορά, το δεύτερο τρίμηνο «μπορεί να προσφέρει τα πρώτα σημάδια ανάκαμψης εάν χτυπηθεί ο σωστός τόνος», λόγω του ανανεωμένου ενδιαφέροντος από «επενδυτές που βλέπουν τα τρέχοντα επίπεδα ως ευκαιρία αγοράς».

Πηγή agronews.gr

Διαβάστε Περισσότερα

NielsenIQ: Υπάρχουν ευκαιρίες για ανάπτυξη στα Premium προϊόντα;

Οι οικονομικές πιέσεις που βιώνουν οι καταναλωτές συνεχίζουν να διαμορφώνουν τις αγοραστικές τους συμπεριφορές. Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγει η έρευνα Consumer Outlook της NielsenIQ.Σύμφωνα...

Tελευταία Nέα