Η Λοράν ντε Καρ, η πρώτη γυναίκα πρόεδρος του μουσείου του Λούβρου, από την ίδρυσή του το 1793, έδωσε ένα περίγραμμα των κινήσεων των Αρχών που «αν και κινητοποιήθηκαν άμεσα δεν μπόρεσαν να αντιμετωπίσουν ένα οργανωμένο κύκλωμα εμπορία έργων τέχνης».
Οι δράστες της κινηματογραφικής ληστείας δεν έχουν καταφέρει ακόμη να εντοπιστούν και τα ανεκτίμητα αντικείμενα που κλάπηκαν παραμένουν… άφαντα.
«Οι πράκτορες που έφτασαν πρώτοι στο μουσείο εφάρμοσαν το πρωτόκολλο ασφαλείας με ψυχραιμία και επαγγελματισμό. Οι αστυνομικοί σφράγισαν τους χώρους και στη συνέχεια έγινε σταδιακή εκκένωση των επισκεπτών. Όλες οι εμπλεκόμενες ομάδες ασφαλείας αντέδρασαν κατάλληλα και αυτό τιμά το Λούβρο», ανέφερε η πρόεδρος.
Ωστόσο πρόσθεσε ότι «…ο τρόπος δράσης των ληστών ήταν γρήγορος, ακριβής και βάναυσος και επιβεβαιώνει ότι τα μουσεία μας αποτελούν στόχους οργανισμών που ειδικεύονται στην εμπορία έργων τέχνης. Απέναντι σε αυτό το οργανωμένο έγκλημα, τα μουσεία μας δεν είναι πλέον ασφαλή», σημειώνει η Καρ.
Μάλιστα, υπενθύμισε ότι είχε ζητήσει συγκεκριμένες μελέτες από το αρχηγείο της αστυνομίας για την ενίσχυση της ασφάλειας: «Τα συμπεράσματα μου δόθηκαν πολύ πρόσφατα και θα προστεθούν στα μέτρα που έχουν ήδη ληφθεί», κατέληξε.