Η πρόσφατη κατάρρευση τμήματος του δρόμου που συνδέει τη Λάρισα με τη Μαγνησία –έργο που είχε παρουσιαστεί ως κομβικής σημασίας για την περιοχή– προκάλεσε έντονες αντιδράσεις και κινητοποίησε άμεσα τις δικαστικές αρχές. Το πολυδιαφημισμένο και ακριβό έργο, που δημοπρατήθηκε από την Περιφέρεια Θεσσαλίας επί ημερών του Κώστα Αγοραστού, λίγο πριν δοθεί στην κυκλοφορία (τέλη Ιουλίου 2025), κατέρρευσε σαν χάρτινο τραπουλόχαρτο.
Το κατασκευαστικό φιάσκο προκάλεσε την παρέμβαση της Δικαιοσύνης καθώς ο νέος δρόμος Ρακοπόταμος – Κεραμίδι υποχώρησε λίγες εβδομάδες προτού δοθεί επισήμως στην κυκλοφορία.
Εισαγγελέας για το δρόμο που κατέρρευσε στη Λάρισα
Ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Λάρισας παρήγγειλε τη διενέργεια κατεπείγουσας προκαταρκτικής εξέτασης για το περιστατικό, ενώ ζήτησε και να διενεργηθεί πραγματογνωμοσύνη για τα αίτια της καταστροφής. Μάλιστα όπως μεταδίδουν τοπικά μέσα η εισαγγελία επισήμανε να ειδοποιηθεί η ανάδοχος εταιρεία και ο χώρος να παραμείνει αμετάβλητος μέχρι να γίνει η πραγματογνωμοσύνη.
Στο μεταξύ, κατά τη διάρκεια της χθεσινής συνεδρίασης του Περιφερειακού Συμβουλίου, ο περιφερειάρχης, Δημήτρης Κουρέτας, δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να προχωρήσει και η Περιφέρεια με δικές της νομικές κινήσεις, τονίζοντας την ανάγκη να αποδοθούν ευθύνες, εφόσον αυτές υπάρχουν. Σχολιάζοντας την παρέμβαση της Δικαιοσύνης ο κ. Κουρέτας ανέφερε: «Όλα στο φως. Κάθε ένας θα πληρώσει ότι έκανε».
Οι ευθύνες στους υπουργούς…
Από την πλευρά του ο Κώστας Αγοραστός, πρώην περιφερειάρχης, έσπευσε να πετάξει τις ευθύνες από πάνω του και να ρίξει το μπαλάκι στα αρμόδια υπουργεία. Φέρεται να υποστήριξε ότι τα συναρμόδια υπουργεία είναι εκείνα που εξέδωσαν τις άδειες και ενέκριναν τις μελέτες για τον δρόμο.
Δημοπρατήθηκε το 2020
Το έργο συνολικού προϋπολογισμού 15 εκατ. ευρώ και μήκους 12,5 χιλιομέτρων δημοπρατήθηκε στις αρχές του 2020. Η Περιφερειακή Αρχή υπολόγιζε τότε ότι το έργο θα παραδοθεί σε 2,5 χρόνια αλλά αυτό δε συνέβη και πήρε προθεσμία περαίωσης, πέρυσι τέτοια εποχή, την 30η Ιουλίου 2025.
Σύμφωνα με το larissanet.gr, το έργο ξεκίνησε με την προοπτική να αποτελέσει την αρχή για την παραλιακή σύνδεση των νομών Λάρισας και Μαγνησίας και την διαμόρφωση ολοκληρωμένου ορεινού δικτύου από νότο προς βορρά: Αργαλαστή, Ζαγορά, Αγιά, Πυργετός.
Για να καταστεί υλοποιήσιμο εκπονήθηκε μελέτη ποσού 1.280.570,22 ευρώ με διαγωνισμό ανοικτής διαδικασίας το 2007. Η σύμβαση ανάθεσης εκπόνησης της μελέτης υπογράφηκε την 6η Νοεμβρίου 2008. Το φυσικό αντικείμενο της μελέτης ολοκληρώθηκε στις 24 Μαρτίου 2016.
Αντιδράσεις από ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ
Σφοδρότατη ήταν η αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ με τον τομεάρχη Υποδομών και Μεταφορών του κόμματος, Αλέξανδρου Μεϊκόπουλου, να επισημαίνει πως οι εικόνες που υπάρχουν προστίθενται στην αμαρτωλή ιστορία των έργων υποδομής της Θεσσαλίας.
«Εγείρονται σοβαρά ερωτήματα για την ποιότητα της κατασκευής αλλά και την τύχη του από δω και πέρα…» σημείωσε χαρακτηρίζοντας το έργο «μνημείο ανευθυνότητας και προχειρότητα».
Η Ευαγγελία Λιακούλη, βουλεύτρια Λάρισας ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, μιλά για μια «εξέλιξη μη αναμενόμενη, σε ένα πολυδιαφημισμένο και ακριβό έργο» ενώ παράλληλα αναρωτιέται: «Δεν υπάρχει καμία ευθύνη για αυτό που συμβαίνει; Έχουν γίνει σωστά οι μελέτες, έχουν εκτελεσθεί σωστά τα τμηματικά έργα, με όλες τις προβλεπόμενες από τη μελέτη προδιαγραφές; Τηρήθηκαν όλες οι υποχρεώσεις; Έγιναν όλα τα έργα αντιστήριξης και όλα τα τεχνικά βοηθητικά έργα; Ελέγχθηκαν από τις αρμόδιες υπηρεσίες, όλα όσα έπρεπε να ελεγχθούν, σε κάθε στάδιο του έργου;»