Το αεροσκάφος Boeing Dreamliner στο θανατηφόρο δυστύχημα της Air India την περασμένη εβδομάδα είχε «καθαρό ιστορικό» και δύο πρόσφατα συντηρημένους κινητήρες, δήλωσε ο πρόεδρος της αεροπορικής εταιρείας, καθώς ξεκινά έρευνα για τη χειρότερη αεροπορική καταστροφή της χώρας εδώ και σχεδόν τρεις δεκαετίες.
Ο πρόεδος του αερομεταφορέα Ν Τσαντρασεκαράν, ο οποίος είναι επίσης πρόεδρος του ιδιοκτήτη του αερομεταφορέα, Tata Group, απέρριψε τις «εικασίες» σχετικά με την αιτία της συντριβής της πτήσης με προορισμό το Λονδίνο ένα λεπτό μετά την απογείωση στο Ahmedabad την περασμένη Πέμπτη, προσθέτοντας ότι τα προκαταρκτικά αποτελέσματα της έρευνας μπορεί να διαρκέσουν έναν μήνα.
«Υπάρχουν εικασίες για ανθρώπινο λάθος, εικασίες για αεροπορικές εταιρείες, εικασίες για κινητήρες, συντήρηση, κάθε είδους εικασίες», δήλωσε ο Τσαντρασεκαράν στους Economic Times της Ινδίας σε συνέντευξή του που δημοσιεύθηκε αργά την Τετάρτη.
«Αλλά το γεγονός που γνωρίζω μέχρι στιγμής είναι ότι αυτό το συγκεκριμένο αεροσκάφος, αυτή η συγκεκριμένη ουρά, το AI-171 έχει καθαρό ιστορικό», είπε, αναφερόμενος στην πτήση 171 της Air India. Όλοι εκτός από έναν από τους 242 επιβαίνοντες στην πτήση σκοτώθηκαν, μαζί με δεκάδες ακόμη στην ιατρική σχολή πάνω στην οποία συνετρίβη το αεροπλάνο.
Ο δεξιός κινητήρας του Dreamliner ήταν ένας «νέος κινητήρας» που τοποθεθηκε τον Μάρτιο, ενώ ο αριστερός κινητήρας του – του οποίου την ημερομηνία εγκατάστασης ο Τσαντρασεκαράν δεν έδωσε – είχε συντηρηθεί το 2023 και αναμένεται να υποβληθεί στον επόμενο έλεγχο συντήρησης τον Δεκέμβριο, δήλωσε ο πρόεδρος της Air India.
«Το ιστορικό και των δύο κινητήρων είναι καθαρό», είπε.
Καθαροί κινητήρες, έμπειροι κυβερνήτες
Ο Σουμίτ Σαμπαργάλ, ο κυβερνήτης, είχε περισσότερες από 11.500 ώρες εμπειρίας πτήσης, ενώ ο πρώτος αξιωματικός Κλάιβ Κούντερ, είχε περισσότερες από 3.400 ώρες, δήλωσε ο Τσαντρασεκαράν.
«Αυτό που ακούω από συναδέλφους είναι ότι ήταν εξαιρετικοί πιλότοι και σπουδαίοι επαγγελματίες», είπε. «Οπότε δεν μπορούμε να βγάλουμε βιαστικά συμπεράσματα».
Το Γραφείο Διερεύνησης Ατυχημάτων Αεροσκαφών της Ινδίας ηγείται της έρευνας, μαζί με τους ομολόγους του από το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ. Πενήντα τρεις Βρετανοί πολίτες επέβαιναν στην πτήση, συμπεριλαμβανομένου του μοναδικού επιζώντος επιβάτη Βισγουάς Κουμάρ Ραμές.
Η Boeing και η GE Aerospace, η οποία κατασκεύασε τους κινητήρες του αεροπλάνου, συνεργάζονται. Ο Τσαντρασεκαράν δήλωσε ότι είχε επικοινωνήσει και με τις δύο εταιρείες «στα υψηλότερα επίπεδα». Αυτό είναι το πρώτο θανατηφόρο ατύχημα που αφορά Dreamliner.
Το AAIB αναλύει τα μαύρα κουτιά του αεροπλάνου και δεν έχει ακόμη σχολιάσει τα ευρήματά του. Οι αναλυτές αεροπορίας που έχουν μελετήσει βίντεο από την πτήση ανέφεραν ότι η τουρμπίνα αέρα ram του τζετ, μια συσκευή έκτακτης ανάγκης για συμβάντα όπως ηλεκτρική ή κινητήρα βλάβη, φάνηκε να έχει αναπτυχθεί μετά την απογείωση.
Η Air India δήλωσε την Τετάρτη ότι θα μειώσει τις υπηρεσίες μεγάλων αποστάσεων κατά 15%, επικαλούμενη ενισχυμένους ελέγχους ασφαλείας που διέταξαν οι αρχές και περιορισμούς στον εναέριο χώρο λόγω της σύγκρουσης στη Μέση Ανατολή. Ανέφερε ότι οι περισσότερες από αυτές τις επιθεωρήσεις είχαν ολοκληρωθεί, δίνοντάς της «διαβεβαίωση για τα μέτρα και τις διαδικασίες ασφαλείας που ακολουθούμε».
Η Tata σε απόγνωση μετά το δυστύχημα της Air India
Το ατύχημα έχει φέρει την Tata, η οποία αγόρασε την αεροπορική εταιρεία από την κρατική ιδιοκτησία το 2022, σε μια από τις χειρότερες κρίσεις στην πρόσφατη ιστορία της. Η Singapore Airlines απέκτησε μερίδιο 25% στην Air India μετά την απορρόφηση της κοινοπραξίας της με την Tata, Vistara, σε συγχώνευση πέρυσι.
Οι έλεγχοι ασφαλείας δεν εντοπίζουν «σημαντικές ανησυχίες» στον στόλο των 787 της Air India, λέει η εποπτική αρχή
Ο Τσαντρασεκαράν δήλωσε ότι τα 33 Dreamliner της Air India εξυπηρετήθηκαν από μια ινδική εταιρεία μηχανικών, μαζί με μια θυγατρική του αερομεταφορέα της Σιγκαπούρης.
Σε μια ανάρτηση στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης X την Τετάρτη, ο Πραφούλ Πατέλ, πρώην υπουργός πολιτικής αεροπορίας της Ινδίας, αμφισβήτησε την «εκκωφαντική σιωπή» της Singapore Airlines σχετικά με τη συντριβή, ισχυριζόμενος: «Φαίνεται να κρύβονται».
Ωστόσο, η Singapore Airlines είχε κοινοποιήσει μια δήλωση συλλυπητηρίων στα μέσα ενημέρωσης την ημέρα της συντριβής.
Ο Τσαντρασεκαράν δήλωσε ότι ο Γκο Τσουν Φονγκ, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, βρισκόταν «σε συνεχή επαφή» μαζί του.
Πηγή: ΟΤ