Συνεχίζεται η κόντρα μεταξύ του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών και Υποδομών Κωνσταντίνου Κυρανάκη και του πρώην υφυπουργού Μεταφορών Βασίλη Οικονόμου, με φόντο τις κινητοποιήσεις των οδηγών ταξί και τις διαφορετικές προσεγγίσεις που έχουν εκφραστεί σχετικά με την είσοδο των ταξί στις λεωφορειολωρίδες.
Συγκεκριμένα, ο κ. Οικονόμου με ανάρτησή του απάντησε στον κ. Κυρανάκη ο οποίος χθες είχε μιλήσει για παλαιοκομματικές πρακτικές και ψηφοθηρικές λογικές.
«Στα 57 μου και μετά από 25 χρόνια στη Βουλή, απογοητεύομαι όταν βλέπω νέους βουλευτές να φέρονται αλαζονικά μόλις αποκτήσουν εξουσία. Η παρορμητικότητα σε συνδυασμό με την απειρία οδηγεί σε αστοχίες», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Οικονόμου.
Ο ίδιος ξεκαθάρισε επίσης πως όντως υπήρχε πολιτική συμφωνία με τον κλάδο των ταξί και πως στο άρθρο 52 του ΚΟΚ είχε διατυπωθεί η δυνατότητα τα έμφορτα ταξί να εισέρχονται στις λεωφορειολωρίδες, εφόσον υπήρχε μελέτη. Επισήμανε δε ότι το σχέδιο είχε ήδη προωθηθεί στη Γενική Γραμματεία της κυβέρνησης για κατάθεση, αλλά «πάγωσε» λόγω ανασχηματισμού.

Η δήλωση Οικονόμου
Κατ’ αρχήν σχετικά με την ένταση της διαμαρτυρίας των ιδιοκτητών και οδηγών ταξί σήμερα, πιστεύω ότι πρέπει να μάθουμε όλοι, φορείς και κλάδοι, ότι έχουμε κάθε δικαίωμα να διεκδικούμε συζητώντας με επιχειρήματα και να τηρούμε τους κανόνες της δημόσιας συζήτησης ακόμα και όταν δεν υιοθετούνται οι προτάσεις μας. Στο τέλος, αυτός που έχει την ευθύνη και κρίνεται για το τι θα υιοθετηθεί ή όχι είναι η εκάστοτε πολιτική ηγεσία κάθε υπουργείου και η εκάστοτε κυβέρνηση εν γένει.
Ως προς τα πραγματικά γεγονότα ο κ .Λυμπερόπουλος όντως είχε “συμφωνία με την προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών”. Είχαμε υιοθετήσει την πρόταση τα έμφορτα ταξί να μπορούν να εισέρχονται στη λεωφορειολωρίδα και αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι στο άρθρο 52 του ΚΟΚ που απέστειλε το Υπουργείο Μεταφορών πριν τον ανασχηματισμό στην Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης προς κατάθεση και ψήφιση, διατυπώνεται ρητά ότι, μετά από μελέτη, ο εκάστοτε Υπουργός Μεταφορών θα μπορεί να ορίσει τον τρόπο για το πώς θα εισέρχονται τα ταξί στις λεωφορειολωρίδες.
Παρά ταύτα το γεγονός ότι έγινε ανασχηματισμός προ της ψήφισης του ΚΟΚ και η τωρινή πολιτική ηγεσία αποφάσισε να ξαναδεί το συγκεκριμένο άρθρο και να το αναμορφώσει όπως αποφασίσει είναι δικαίωμά της. Η τελική απόφαση του κ. Κυρανάκη αλλά και η τελική απόφαση της Κυβέρνησης για το τι εν τέλει θα υιοθετηθεί και θα προωθηθεί προς ψήφιση, ομοίως θα κριθούν.
Οσον αφορά τον κ. Κυρανάκη και τις δηλώσεις σε ΜΜΕ σήμερα αφήνοντας υπόνοιες για “ψηφοθηρική συμπεριφορά μου»” λόγω της αποδοχής του αιτήματος των οδηγών και ιδιοκτητών ταξί την αφήνω ασχολίαστη όπως της αξίζει. Ομως στα 57 μου έτη και εκλεγμένος πριν από 25 χρόνια στο κοινοβούλιο απογοητεύομαι και στεναχωριέμαι όταν βλέπω ότι νέοι βουλευτές 4-5 ετών μόλις τους εμπιστευτούν μια θέση εξουσίας φέρονται αλαζονικά και γίνονται κριτές των πάντων. Αλλωστε η παρορμητικότητα συνδυασμένη με την απειρία οδηγεί σε αστοχίες… ας το αφήσουμε λοιπόν…».
Το σχόλιο Κυρανάκη
Υπενθυμίζεται πως χθες, Πέμπτη, ο κ. Κυρανάκης είχε πει, μιλώντας στον ΣΚΑΪ, πως «ουδέποτε υπήρξε κάποια τέτοια συμφωνία» και υπογράμμισε ότι η όποια εξαίρεση για την κυκλοφορία των ταξί στις συγκεκριμένες λωρίδες θα μπορούσε να εξεταστεί μόνο υπό την προϋπόθεση ύπαρξης συγκοινωνιακής μελέτης, την οποία θα έπρεπε να διενεργήσει ο ΟΑΣΑ. Ωστόσο, όπως διευκρίνισε, «καμία τέτοια μελέτη δεν έχει εκπονηθεί μέχρι στιγμής».
Η χθεσινή δήλωση Κυρανάκη είχε εκληφθεί ως «άδειασμα» προς τον κ. Οικονόμου, ο οποίος είχε αφήσει να εννοηθεί πως υπήρχε πρόθεση από την προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου να δρομολογηθεί αυτή η αλλαγή.