Παρεμβολές εμφανίζουν τάνκερ κοντά στο Ιράν να βρίσκονται στη ρωσική στέπα!

Κοινοποίηση

Το πετρελαιοφόρο Front Tyne έπλεε στον Κόλπο μεταξύ του Ιράν και των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων την Κυριακή, όταν λίγο μετά τις 9:40 π.μ. τα δεδομένα εντοπισμού πλοίων έδειξαν ότι το τεράστιο πλοίο βρισκόταν στη Ρωσία, σε χωράφια περισσότερο γνωστά για το κριθάρι και τα ζαχαρότευτλα, διηγείται το Reuters!

Μέχρι τις 4:15 μ.μ., τα ακανόνιστα σήματα του πλοίου έδειχναν ότι βρισκόταν στο νότιο Ιράν, κοντά στην πόλη Μπιντχούν, προτού αργότερα το τοποθετήσουν μπρος-πίσω στον Κόλπο.

Οι μαζικές παρεμβολές από την έναρξη της σύγκρουσης μεταξύ Ισραήλ και Ιράν έχουν επηρεάσει σχεδόν 1.000 πλοία στον Κόλπο, σύμφωνα με την Windward, μια εταιρεία ανάλυσης ναυτιλιακών δεδομένων.

Την Τρίτη σημειώθηκε σύγκρουση δεξαμενόπλοιων νότια του Στενού του Ορμούζ, ενός ζωτικού θαλάσσιου δρόμου για το πετρέλαιο του κόσμου, με τα δύο πλοία να παίρνουν φωτιά.

Ένα από αυτά, το Front Eagle, αδελφό πλοίο του Front Tyne, και όπως αυτό, με μήκος μεγαλύτερο από τρία γήπεδα ποδοσφαίρου, εμφανίστηκε να βρίσκεται στην ξηρά του Ιράν στις 15 Ιουνίου, όπως έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας δεδομένων εμπορευμάτων Kpler. «Συνήθως δεν υπάρχουν παρεμβολές στα Στενά του Ορμούζ και τώρα υπάρχουν πολλές», δήλωσε ο Άμι Ντάνιελ, διευθύνων σύμβουλος της Windward.

Οι δορυφόροι της NASA επιβεβαίωσαν την πρόσκρουση και το σημείο που βρίσκονταν τα πλοία που συγκρούστηκαν, καθώς ανίχνευσε φωτιά.

Σε μεγάλο κίνδυνο η ναυσιπλοΐα εξαιτίας των παρεμβολών

«Το αποκορύφωμα όλων αυτών είναι ο υψηλότερος κίνδυνος. Είναι μια καυτή περιοχή… αν δεν εντοπίσεις το γεωγραφικό σου σημείο, υπάρχει μεγαλύτερη πιθανότητα να έχεις ατύχημα».

Τα πλοία είναι υποχρεωμένα να δηλώνουν τη θέση τους και είναι εφοδιασμένα με πομπούς παρόμοιους με το GPS που ονομάζονται AIS, ή Αυτόματο Σύστημα Αναγνώρισης, που στέλνουν τακτικά σήματα σχετικά με τη θέση, την ταχύτητα και άλλα δεδομένα. Οι παρεμβολές διαταράσσουν αυτά τα σήματα.

«Το πρόβλημα στις μέρες μας είναι ότι τα περισσότερα πλοία χρησιμοποιούν ψηφιοποιημένα συστήματα, οπότε αν το GPS σας μπλοκαριστεί, τότε δεν έχετε καμία πραγματική μορφή πλοήγησης εκτός από το να το κάνετε με το καλό», δήλωσε ο Τζιμ Σκόρερ, γενικός γραμματέας της Διεθνούς Ομοσπονδίας Ενώσεων Πλοιάρχων.

Εάν το πλήρωμα ενός πλοίου διαταράσσει σκόπιμα τη σηματοδότησή του, αυτό ονομάζεται spoofing και μπορεί να υποδηλώνει παράνομη συμπεριφορά, όπως προσπάθεια απόκρυψης φορτίου ή προορισμού.

Οι παρεμβολές ως  κομμάτι του σύγχρονου πολέμου

Εάν ένας τρίτος διακόπτει τα σήματα, όπως συμβαίνει στον Κόλπο, αναφέρεται ως παρεμβολή, σύμφωνα με τον Δημήτρη Αμπατζίδη, αναλυτή της Kpler. Η πρακτική αυτή έχει γίνει όλο και πιο συνηθισμένη σε περιοχές συγκρούσεων, καθώς ορισμένοι στρατοί επιδιώκουν να αποκρύψουν τη θέση πλοίων του πολεμικού ναυτικού ή άλλων πιθανών στόχων.

Η παρεμβολή έχει παρατηρηθεί στη Μαύρη Θάλασσα κατά τη διάρκεια ρωσικών επιθέσεων σε ουκρανικά λιμάνια, στα Στενά της Ταϊβάν και σε ύδατα κοντά στη Συρία και το Ισραήλ, ανέφεραν οι αναλυτές. Αρκετά πλοία εμφανίστηκαν να βρίσκονται στην ξηρά στο λιμάνι του Σουδάν τον περασμένο μήνα. «Αν δεν ξέρεις πού βρίσκονται τα πλοία, δεν μπορείς να τα στοχεύσεις», δήλωσε ο Αμπατζίδης.

Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός, μαζί με άλλους οργανισμούς των Ηνωμένων Εθνών, εξέδωσαν τον Μάρτιο δήλωση στην οποία εξέφραζαν την ανησυχία τους για τις αυξανόμενες περιπτώσεις παρεμβολών στην παγκόσμια ναυσιπλοΐα.

Το πετρελαιοφόρο Xi Wang Mu, το οποίο τέθηκε υπό αμερικανικές κυρώσεις, εμφανίστηκε να βρίσκεται σε ινδουιστικό ναό στην Ινδία νωρίτερα φέτος, όταν παραποίησε τη θέση του, σύμφωνα με ανάλυση της πλατφόρμας ναυτιλιακών δεδομένων Lloyd’s List Intelligence.

Πηγή

Διαβάστε Περισσότερα

Tελευταία Nέα