Πώς αξιολόγησαν οι πολίτες το Δημόσιο – «Κίτρινη κάρτα» σε δήμους, «ψήφος εμπιστοσύνης» σε ψηφιακές υπηρεσίες

Κοινοποίηση

Τα ευρήματα της αξιολόγησης των υπηρεσιών του Δημοσίου από τους πολίτες παρουσιάστηκαν σήμερα, Τετάρτη, το πρωί σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου. 

Στο πλαίσιο της παρουσίασης, τον λόγο πήρε και ο πρωθυπουργός, ο οποίος στάθηκε στις υψηλές βαθμολογίες που καταγράφηκαν στις ψηφιακές υπηρεσίες, αλλά και σε μερικές χαμηλές που δόθηκαν σε υπηρεσίες Δήμων. 

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης επανέλαβε τη θέση της κυβέρνησης ότι «όσοι δημόσιοι υπάλληλοι αρνούνται την αξιολόγηση στην πραγματικότητα αρνούνται να λογοδοτήσουν στους πολίτες». 

Επιπλέον, στάθηκε και στις Τοπικές Υπηρεσίες Δόμησης που παίρνουν χαμηλό βαθμό αναφέροντας ότι «αναμένεται μια δραστική παρέμβαση για τον τρόπο έκδοσης των αδειών».

Παρακολουθήστε ολόκληρη την εκδήλωση:

Οπως ανέφερε στην αρχή της εκδήλωσης ο υπουργός Εσωτερικών Θεόδωρος Λιβάνιος, στη διαδικασία αξιολόγησης συμμετείχαν 65.000 πολίτες

Ο ίδιος παρατήρησε ότι οι μεγάλοι οριζόντιοι φορείς του Δημοσίου έχουν ομοιόμορφη αξιολόγηση, ενώ επισήμανε την υψηλή βαθμολογία του gov.gr.

Η έρευνα έφερε στο προσκήνιο και το γεγονός ότι το οδικό δίκτυο στη νησιωτική Ελλάδα αποτελεί σοβαρό πρόβλημα. Συνολικά, τα σημαντικότερα προβλήματα στους δήμους αφορούν οδικό δίκτυο, πεζοδρόμια και χώρους στάθμευσης. Χαμηλές ήταν οι βαθμολογίες και για τις υπηρεσίες δόμησης, παράμετρο που επισήμανε και ο πρωθυπουργός στην τοποθέτησή του. 

Υπηρεσίες με τις περισσότερες αξιολογήσεις:

Πώς αξιολόγησαν οι πολίτες το Δημόσιο – «Κίτρινη κάρτα» σε δήμους, «ψήφος εμπιστοσύνης» σε ψηφιακές υπηρεσίες-1

Η βαθμολόγηση κρατικών υπηρεσίων:

Πώς αξιολόγησαν οι πολίτες το Δημόσιο – «Κίτρινη κάρτα» σε δήμους, «ψήφος εμπιστοσύνης» σε ψηφιακές υπηρεσίες-2

Υψηλή βαθμολόγηση στις ψηφιακές υπηρεσίες:

Πώς αξιολόγησαν οι πολίτες το Δημόσιο – «Κίτρινη κάρτα» σε δήμους, «ψήφος εμπιστοσύνης» σε ψηφιακές υπηρεσίες-3

Μητσοτάκης: «Μπορούμε να αλλάξουμε το κράτος με δράσεις που εκπλήσσουν ευχάριστα»

Εξαιρετικά ενδιαφέρουσες χαρακτήρισε τις δύο παρουσιάσεις για την αξιολόγηση των δημοσίων υπηρεσιών από τους πολίτες ο πρωθυπουργός, ο οποίος έλαβε τελευταίος τον λόγο.

«Πριν από έναν μήνα ανακοινώσαμε την απόφασή μας να δώσουμε για πρώτη φορά στους πολίτες τη δυνατότητα να αξιολογήσουν τις υπηρεσίες του κεντρικού κράτους και της αυτοδιοίκησης.

Ενας και μόνο στόχος, πώς το Δημόσιο θα γίνεται όλο και καλύτερο. 65.000 πολίτες πήραν μέρος ουσιαστικά στη μεγαλύτερη δημοσκόπηση που έγινε ποτέ. Ενας καθρέφτης της πραγματικότητας όπως τη βιώνει ο πολίτης», ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Τώρα είναι στο δικό μας χέρι τα αποτελέσματα αυτής της μεγάλης έρευνας να μετουσιωθούν σε δράσεις που θα αναβαθμίζουν τις κρατικές υπηρεσίες και να χτίσουμε πιο ισχυρούς δεσμούς, σχέσεις εμπιστοσύνης.

Οπως φάνηκε από τα στοιχεία, δεν έχουμε ιδιαίτερες γεωγραφικές διαφορές στην αξιολόγηση. Αντιμετωπίζονται κάποια ειδικά θέματα τα οποία απασχολούν ορισμένες περιοχές, όπως το οδικό δίκτυο στα νησιά μας», συνέχισε ο πρωθυπουργός.

Και επισήμανε: «Νομίζω ότι οι πολίτες μάς είπαν και πράγματα τα οποία σε έναν βαθμό υποψιαζόμαστε. Και, από την άλλη, θετικά αξιολογείται το gov.gr. Κλείνει τα πέντε του χρόνια, έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας. Δυσκολευόμαστε να θυμηθούμε τη ζωή μας πριν το gov.gr. Είναι ψήφος εμπιστοσύνης σε αυτή την τολμηρή πρωτοβουλία την οποία εκσυγχρονίζουμε. Συγκρατώ τη μεγάλη αποδοχή των ψηφιακών εισιτηρίων, αντίθετα η εικόνα στις συγκοινωνίες είναι μεικτή, όπου υπάρχει μετρό είναι καλύτερη.

Ενδιαφέρον έχουν όσα λένε και οι ίδιοι ο πολίτες ως προς τις δημοτικές υπηρεσίες. Η κακή κατάσταση δρόμων και πεζοδρομίων. Οι ελλείψεις θέσεων πάρκινγκ, σχετικά καλύτερη βαθμολογία στον ηλεκτροφωτισμό και στην καθημερινότητα. Μεγάλη διαβάθμιση μεταξύ των δήμων, είδαμε πρωταθλητές αλλά υπάρχουν και ουραγοί».

Ο κ. Μητσοτάκης έκανε ειδική αναφορά στις τοπικές υπηρεσίες δόμησης που παίρνουν ιδιαίτερα χαμηλό βαθμό και πιο χαμηλό βαθμό όπου υπάρχουν αποδείξεις παράνομων αδειοδοτήσεων και ανακοίνωσε ότι αναμένεται δραστική παρέμβαση για τον τρόπο με τον οποίο εκδίδονται άδειες δόμησης.

«Διαθέτουμε μια πρώτη εικόνα της αντίληψης των πολιτών. Αν αυτή μπορούσε να αποτυπωθεί σε λόγια, εδώ κάτι αλλάζει, αλλά υπάρχει ακόμα πολλή δουλειά. Μπορούμε και πρέπει να αποκτήσουμε ένα σύγχρονο κράτος. Στον πυρήνα αυτής της προσπάθειας είναι η μέτρηση και η αξιολόγηση. Αυτό αποτελεί το σημείο αναφοράς όλων των πρωτοβουλιών μας. Οσοι αρνούνται τη μέτρηση και την αξιολόγηση στις δομές του Δημοσίου ουσιαστικά αρνούνται να λογοδοτήσουν στους πολίτες για τα πεπραγμένα τους. Είναι ενδεικτικά τα στοιχεία για την εξέλιξη της αξιολόγησης. Συγκρίνετε τα στοιχεία του 2019 με αυτά του 2024, με τον παλιό νόμο το 97% των δημοσίων υπαλλήλων κρινόντουσαν ως άριστοι. Δεν υπήρχε αξιολόγηση ουσιαστικά. Οταν μιλάμε για συγκεκριμένους στόχους, συνδέονται με τη συγκεκριμένη εργασία κάθε υπαλλήλου. Αξιολογούμε και τα εργαλεία της τεχνητής νοημοσύνης.

Τελικά, οι υπάλληλοι υψηλής απόδοσης υποχώρησαν στο 9% του συνόλου. Υπήρχαν και υπάλληλοι χαμηλής απόδοσης, ενώ έχουμε και απολύσεις υπαλλήλων για αποδεδειγμένη παράβαση των καθηκόντων τους. Οχι γιατί επίμονα και με προκλητικό τρόπο απέδιδαν κάτω του μέσου όρου. Γι’ αυτό η κυβέρνηση θέλει να θέσει σε αναθεώρηση το άρθρο 103», τόνισε ο κ. Μητσοτάκης.

Και πρόσθεσε: «Είναι επίσης η πρώτη φορά που θεσπίστηκαν και δίνονται μπόνους. Υπάρχει πλαίσιο 40 εκατ. ευρώ. Είναι σημαντικό και σε επίπεδο υπαλλήλου και σε επίπεδο οργανικής μονάδας. Είχαμε χθες μια πολύ ενδιαφέρουσα εσωτερική σύσκεψη για την πρόοδο στο κτηματολόγιο. Εχουμε χρέος τούς καλύτερους να τους επιβραβεύουμε. Θα συνεχίσουμε τις πρωτοβουλίες αξιολόγησης των πολιτών για υπηρεσίες αιχμής με έμφαση σε συγκεκριμένους τομείς. Θέλουμε οι πολίτες όταν βγαίνουν από τα νοσοκομεία να λένε την άποψή τους για τις υπηρεσίες υγείας. Θα το δείτε πολύ σύντομα. Ο στόχος πάντα δεν είναι τιμωρητικός, αλλά διαρκώς να γινόμαστε καλύτεροι και να εντοπίζουμε προβλήματα».

Κλείνοντας ο πρωθυπουργός υπογράμμισε: «Το ξέρουμε ότι το κράτος μάς θυμώνει πολλές φορές. Μπορούμε και να το αλλάξουμε με δράσεις που εκπλήσσουν ευχάριστα.

Ολα αυτά δεν προέκυψαν τυχαία. Χρειάστηκαν πολλή δουλειά, συστηματική προσπάθεια. Κοιταχτήκαμε στον καθρέφτη με θάρρος και ειλικρίνεια, είδαμε πράγματα που μας αρέσουν και άλλα που δεν μας αρέσουν».

Πηγή

Διαβάστε Περισσότερα

Tελευταία Nέα