Το «Μετά το Κυνήγι» (After the Hunt) είναι το νέο ψυχολογικό δράμα του Ιταλού σκηνοθέτη Λούκα Γκουαντανίνο, με πρωταγωνίστρια τη Τζούλια Ρόμπερτς και ένα αξιοζήλευτο καστ που περιλαμβάνει την Ayo Edebiri, τον Andrew Garfield, τον Michael Stuhlbarg και την Chloë Sevigny ξεκινάει δειλά την πορεία του προς τις αίθουσες. Έχουν μείνει ελάχιστοι Φεστιβαλικοί σταθμοί που θα επισκεφτεί, ανάμεσα σε αυτούς το BFI στο Λονδίνο και το Φεστιβάλ της Βαρσοβίας· όμως προς εκείνη την κατεύθυνση έφτασε σε Αμερικανικό έδαφος μια εβδομάδα πριν την επίσημη πρεμιέρα του, ανοίγοντας το κινηματογραφικό Φεστιβάλ της Νέας Υόρκης.
Η ταινία παρακολουθεί την Alma, μια αξιοσέβαστη πανεπιστημιακή καθηγήτρια που καλείται να χειριστεί την κατηγορία σεξουαλικής επίθεσης εναντίον ενός συναδέλφου της, να αντιδράσει άμεσα στην ανάδυση μιας νεαρής φοιτήτριας-προστατευόμενης και, ταυτόχρονα, να κρύψει το σκοτεινό μυστικό του δικού της παρελθόντος, μια ιστορία που φωτίζει το ηθικό αδιέξοδο, την εξουσία και την προσωπική διάβρωση της.


Πρεμιέρα στη Νέα Υόρκη και καλεσμένοι
Η βόρεια αμερικανική πρεμιέρα της ταινίας πραγματοποιήθηκε ως Επίσημη Εναρκτήρια προβολή του 63ου New York Film Festival, με την παρουσία του σκηνοθέτη και βασικών μελών του καστ -μεταξύ άλλων Τζούλια Ρόμπερτς, Ayo Edebiri, Andrew Garfield και Michael Stuhlbarg- που συμμετείχαν σε συνέντευξη τύπου και το Q&A (σ.σ. συμμετοχικό διάλογο με το κοινό) κατά την έναρξη του φεστιβάλ. Η προβολή τόνισε τη θέση της ταινίας ως ενός από τα πιο πολυσυζητημένα φεστιβαλικά γεγονότα της σεζόν.


Πορεία σε φεστιβάλ και διαδρομή κυκλοφορίας
Πριν από τη Νέα Υόρκη, το «Πριν το Κυνήγι» έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του στο Φεστιβάλ Βενετίας, όπου προκάλεσε έντονη συζήτηση και έλαβε ανάμεικτες κριτικές· κάποιες υπερβολικά θετικές και άλλες που τη ρίχνουν στα τάρταρα. Η εμπορική κυκλοφορία στις ΗΠΑ έχει οριστεί για τον Οκτώβριο, με περιορισμένη έξοδο αρχικά και ευρύτερη διανομή μία εβδομάδα αργότερα, ενώ η διανομή σε διεθνές επίπεδο υποστηρίζεται από συνεργασίες με μεγάλες εταιρείες και πλατφόρμες για την πολυμεσική της πορεία προς τις μεγάλες βραβεύσεις.
Θέματα και αισθητική
Η ταινία επενδύει στο καλπάζον δίπολο συζήτησης εξουσίας/θύματος, εξετάζει πώς οι σύγχρονες κοινωνικές κινήσεις (σ.σ. όπως το #MeToo) μπορούν να γίνουν πεδίο πολιτικής επιβολής ή ιδεολογικής εκμετάλλευσης, και αναζητεί να θέσει ερωτήματα για την ενοχή, την ευθύνη και τη δημόσια κατηγορία. Σκηνοθετικά, ο Γκουαντανίνο συνδυάζει έντονη οπτική στιλιστική προσέγγιση με μια «ψυχρή» αίσθηση θεατρικής έντασης· η μουσική υπογραφή από Trent Reznor και Atticus Ross και η φωτογραφία σε 35mm (σπάνιο στην εποχή της ψηφιακής τεχνολογίας) προσδίδουν στην ταινία σκοτεινή και ατμοσφαιρική.


Η άνοδος ή η πτώση της Τζούλια Ρόμπερτς στο πέρασμα της στο καλλιτεχνικό σινεμά;
Οι κριτικές που ακολούθησαν τις προβολές στο Βενετία και στη Νέα Υόρκη ήταν, όπως προείπαμε, ανάμικτες. Πολλοί κριτικοί εξήραν την ερμηνεία της Ρόμπερτς, συγκρίνοντας την εμφάνιση με κάποιες από τις καλύτερες στιγμές της και χαρακτηρίζοντας την ως «κεντρικό, συναρπαστικό στοιχείο» της ταινίας· όμως αρκετοί αναλυτές -και κοινό- επισήμαναν ότι η αφήγηση μοιάζει σε σημεία ασαφής ή υπερβολικά προκλητική χωρίς σαφή συμπέρασμα, με κάποια δομικά κενά και «σκαμπανεβάσματα» στον τόνο και το ύφος, κατατάσσοντας την στις ναι μεν αναμενόμενες αλλά και αμφιλεγόμενες ταινίες που θα δούμε.


Τι να περιμένει το κοινό
Το «Πριν το Κυνήγι» μαθαίνουμε ότι δεν προτείνει μια εύκολη «λύση», όπως και οι περισσότερες ταινίες του Λούκα Γκουαντανίνο· απευθύνεται σε θεατές που τους ενθουσιάζει ο διάλογος που ακολουθεί μια ταινία. Στην Ελλάδα θα διανεμηθεί από τη feelgood ent.
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος