Πρώτη έξοδος της φρεγάτας «Κίμων» στην ανοιχτή θάλασσα

Κοινοποίηση

Στον βόρειο Βισκαϊκό Κόλπο, στα ανοιχτά του Λοριάν βρέθηκε χθες για πρώτη φορά η φρεγάτα «Κίμων», με σκοπό την εν πλω δοκιμή των μηχανών της. Η πρώτη φρεγάτα τύπου FDI που αναμένεται να παραλάβει το Πολεμικό Ναυτικό έπλευσε για πρώτη φορά με τις δικές της δυνατότητες, με σκοπό να διαπιστωθεί αν τα συστήματα πρόωσης του πλοίου λειτουργούν ικανοποιητικά, χωρίς βεβαίως να γίνει οποιαδήποτε άλλη δοκιμή. Η φρεγάτα «Κίμων» έπλευσε με γαλλικό πλήρωμα, καθώς δεν έχει ακόμη παραληφθεί από το Π.Ν. Στα ναυπηγεία της πόλης βρίσκονται 40 αξιωματικοί και υπαξιωματικοί (από τους περίπου 100 που απαιτούνται για τη στελέχωση του πλοίου), οι οποίοι παρακολούθησαν τις θαλάσσιες δοκιμές. Το πλοίο κινήθηκε ανάμεσα στο Λοριάν και στο νησί Γκρουά, προτού επιστρέψει στα ναυπηγεία της Naval Group, όπου πραγματοποιούνται οι εργασίες για τη ναυπήγηση και των υπόλοιπων δύο φρεγατών τύπου FDI.

Δυνατότητες

Το πλοίο θα παραδοθεί με καθυστέρηση περίπου ενός έτους, περί τα τέλη του 2025, στο Π.Ν., δίχως να περιλαμβάνει στη σχεδίασή του την πρόβλεψη για την υποδοχή στρατηγικών όπλων, τάση που όπως όλα δείχνουν έως αυτή τη στιγμή θα ακολουθηθεί και στα υπόλοιπα δύο πλοία που βρίσκονται στο ναυπηγείο («Φορμίων» και «Νέαρχος»). Κατά τα λοιπά, τα πλοία θα περιλαμβάνουν όλες εκείνες τις δυνατότητες που είχαν συμφωνηθεί, αυξημένες μάλιστα σε ορισμένα πεδία, όπως αυτό της αεράμυνας περιοχής.

Η έξοδος της φρεγάτας «Κίμων» στην ανοιχτή θάλασσα με τις δικές της δυνάμεις είναι ένα εξαιρετικά καλό νέο για το Π.Ν. Την ίδια στιγμή, Αθήνα και Παρίσι βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις για την άσκηση της προαίρεσης (option) για την προμή-θεια και τέταρτης φρεγάτας FDI.


Το κόστος υπολογίζεται σε περίπου 980 εκατ. ευρώ και θεωρείται χαμηλό σε σχέση με το γεγονός ότι έχει ξεπεραστεί το χρονικό όριο του δικαιώματος άσκησης της προαίρεσης και σε σύγκριση με τις –έκτοτε– σημαντικές αυξήσεις πρώτων υλών, λόγω των πληθωριστικών πιέσεων που έχουν μεγεθυνθεί τα τελευταία τρία χρόνια στην παγκόσμια οικονομία γενικότερα, αλλά και σε εκείνη της Γαλλίας, που αποτελεί τον αντισυμβαλλόμενο εταίρο στη συγκεκριμένη περίπτωση.

Για το Π.Ν. η πρόκληση των FDI είναι διπλή, καθώς πέρα από την ένταξη νέων τεχνολογιών θα πρέπει να επιτευχθεί και ένα υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης, καθώς επίσης να χορηγηθούν κίνητρα που θα συγκρατήσουν αξιωματικούς και υπαξιωματικούς σε υπηρεσία. Σημαντικές προσαρμογές για την υποδοχή των FDI έχουν ήδη γίνει σε επίπεδο υποδομών στον Ναύσταθμο Σαλαμίνας, στον οποίο θα μπορούν να αντιμετωπιστούν τα περισσότερα από τα ζητήματα που μπορεί να προκύψουν το πρώτο χρονικό διάστημα υπηρεσίας των νέων φρεγατών, όταν δηλαδή θα εμφανιστούν –αναπόφευκτα– οι πρώτες «παιδικές» ασθένειες.

Πηγή

Περιεχόμενα [hide]

Διαβάστε Περισσότερα

Ανακοίνωσε την απόκτηση του Ντέρεκ Κουτέσα

Ανακοινώθηκε επίσημα από την ΑΕΚ η συμφωνία με τον Ντέρεκ Κουτέσα, ο οποίος υπέγραψε τριετές συμβόλαιο συνεργασίας και αποτελεί το πρώτο μεταγραφικό απόκτημα της...

Tελευταία Nέα