Η Apple είναι έτοιμη να αποφύγει πιθανό πρόστιμο της ΕΕ σχετικά με τις επιλογές του προγράμματος περιήγησης στα iPhones, αφού έκανε αλλαγές για να συμμορφωθεί με τους κανόνες – ορόσημο της Ένωσης, που αποσκοπούν στον περιορισμό της κολοσσών τεχνολογίας, δήλωσαν την Τρίτη (25/1) άτομα με άμεση γνώση του θέματος.
Σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία ξεκίνησε έρευνα τον περασμένο Μάρτιο βάσει του νόμου για τις ψηφιακές αγορές (DMA), αναμένεται να κλείσει την έρευνά της στις αρχές της επόμενης εβδομάδας.
Οι ευρωπαϊκες ανησυχίες αφορούν στο ότι ο σχεδιασμός της οθόνης του προγράμματος περιήγησης ιστού στα iPhone της Apple μπορεί να εμποδίσει τους χρήστες να μεταβούν σε ανταγωνιστικό πρόγραμμα περιήγησης ή μηχανής αναζήτησης.
Η απόφαση της ΕΕ θα έρθει εν μέσω εντάσεων με τον πρόεδρο των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος έχει απειλήσει με δασμούς τις χώρες που επιβάλλουν πρόστιμα σε αμερικανικές εταιρείες.
Η αρχή επιβολής του ανταγωνισμού της ΕΕ αρνήθηκε να σχολιάσει.
Επιπλέον πρόστιμα σε Apple και Meta από την Κομισιόν
Η DMA θέτει έναν κατάλογο με τα do’s και τα don’ts για τους κολοσσούς τεχνολογίας, με στόχο να διευκολύνει τους ανθρώπους να μετακινούνται μεταξύ ανταγωνιστικών διαδικτυακών υπηρεσιών, όπως οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, τα προγράμματα περιήγησης στο διαδίκτυο και τα καταστήματα εφαρμογών, και να ανοίξει χώρο για τον ανταγωνισμό μικρότερων «παικτών».
Οι εταιρείες κινδυνεύουν να υποστούν πρόστιμα ύψους έως και 10% επί των παγκόσμιων ετήσιων πωλήσεών τους για παραβιάσεις της DMA.
Η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να κλείσει την έρευνα στις αρχές της επόμενης εβδομάδας θα έρθει την ίδια στιγμή που θα μοιράσει πρόστιμα στην Apple και στις πλατφόρμες Meta για παραβιάσεις της DMA και εντολές συμμόρφωσης με τη νομοθεσία, δήλωσαν οι ίδιες πηγές στο Reuters.
Σε αυτή τη δεύτερη υπόθεση της Apple, το ζήτημα είναι αν η εταιρεία επιβάλλει περιορισμούς που εμποδίζουν τους προγραμματιστές εφαρμογών να ενημερώνουν τους χρήστες για προσφορές εκτός του App Store δωρεάν.
Η υπόθεση Meta αφορά στη συνδρομητική της υπηρεσία χωρίς διαφημίσεις στην Ευρώπη τον Νοέμβριο του 2023, η οποία έχει προκαλέσει επικρίσεις από αντιπάλους και χρήστες, με τις ρυθμιστικές αρχές να λένε ότι η εταιρεία θα πρέπει να προσφέρει δωρεάν εναλλακτικές επιλογές.