Τον Οκτώβριο οι τελικές δοκιμές της «Κίμων» – Ελληνικό DNA και στις γαλλικές FDI

Κοινοποίηση

Φόρτωση Text-to-Speech…

Στο τελικό στάδιο δοκιμών μπαίνει τον Οκτώβριο η φρεγάτα «Κίμων», η πρώτη ελληνική FDI. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», η φρεγάτα F601 μπήκε πριν από λίγες ημέρες στη δεξαμενή του ναυπηγείου της Group Naval για προγραμματισμένες εργασίες που περιλαμβάνουν φινιρίσματα και τη βαφή του πλοίου. Για το διάστημα που θα παραμείνει εκεί έχουν προγραμματιστεί ορισμένες δοκιμές συστημάτων εν όρμω, ενώ, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του κατασκευαστή, το πλοίο αναμένεται να βγει και πάλι στη θάλασσα σε έξι εβδομάδες.

Οι δοκιμές του Οκτωβρίου θα γίνουν, για πρώτη φορά, με την πλήρη σύνθεση του πληρώματος της «Κίμων», το οποίο θα μεταβεί στη Γαλλία εντός των επόμενων εβδομάδων. Η τελική φάση των εν πλω δοκιμών πρόκειται να ολοκληρωθεί περίπου στα μέσα Νοεμβρίου και στη συνέχεια η «Κίμων» θα μεταβεί στη Βρέστη για να παραλάβει τον οπλισμό της, τους αντιπλοϊκούς πυραύλους Exocet Block III και τους αντιαεροπορικούς Aster 30 προτού αποδοθεί στο Πολεμικό Ναυτικό στα τέλη του έτους. Την ίδια ώρα, το ναυτικό επιτελείο προετοιμάζεται για την υποδοχή στον Ναύσταθμο της Σαλαμίνας και των φρεγατών F602 και F603 (Νέαρχος και Φορμίων) την άνοιξη και το φθινόπωρο του 2026 αντίστοιχα. 

Τον Οκτώβριο οι τελικές δοκιμές της «Κίμων» – Ελληνικό DNA και στις γαλλικές FDI-1Παράλληλα, όπως εγκαίρως ενημέρωσε η «Κ», οι διαπραγματεύσεις για την απόκτηση της 4ης FDI ΗΝ, της F600 «Θεμιστοκλής», έχουν ολοκληρωθεί και ο φάκελος βρίσκεται στη ΓΔΑΕΕ για τις τελικές λεπτομέρειες. Η απόκτηση του πλοίου, άλλωστε, ανακοινώθηκε επίσημα πριν από έναν χρόνο, παρουσία του Νίκου Δένδια στη Λοριάν της Γαλλίας, και έκτοτε οι δύο πλευρές έχουν καλύψει σημαντική απόσταση ώστε να φτάσουν στη συμβασιοποίηση του προγράμματος. Απομένει, ωστόσο, η κύρωση από τη Βουλή της τροποποίησης της αρχικής συμφωνίας, ώστε να ενεργοποιηθεί το δικαίωμα προαίρεσης (3+1), με την Αθήνα, παρά την τυπική εκπνοή της προσφοράς, να αποκτά την 4η φρεγάτα σε προνομιακή τιμή. Πηγές με γνώση των διαδικασιών δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο η παραλαβή της 1ης FDI ΗΝ να συνδυαστεί με την υπογραφή της σύμβασης για την 4η. 

Ελληνικό «DNA»

Η προμήθεια της 4ης FDI ΗΝ είναι ένα από τα εξοπλιστικά που εξετάζεται να ενταχθούν στον ευρωπαϊκό κανονισμό SAFE, αν και δεν πρόκειται για «οπισθοβαρές» πρόγραμμα, όπως είχε επισημάνει ο Νίκος Δένδιας. Εχει όμως όλα τα χαρακτηριστικά για ένταξη. Το κόστος του πλοίου «χωράει» στα δάνεια ύψους 1,2 δισ. που είναι το ελάχιστο ποσό το οποίο εξετάζει να λάβει η Αθήνα από το SAFE. Επιπλέον, το πλοίο ναυπηγείται στην Ευρώπη, το έχουν παραγγείλει δύο ευρωπαϊκές χώρες και ελληνικές βιομηχανίες συμμετέχουν στην κατασκευή του. 

Σήμερα, μάλιστα, τα ναυπηγεία Σαλαμίνας παρέδωσαν ακόμη τέσσερα προεξοπλισμένα τμήματα (blocks) για την 3η γαλλική FDI («Admiral Castex) τα οποία θα ταξιδέψουν από την Ελλάδα μέχρι τη Λοριάν της Γαλλίας. Από το 2022, η εταιρεία έχει κατασκευάσει και παραδώσει πέντε τμήματα της υπερκατασκευής της ελληνικής FDI ΗΝ «Φορμίων», πέντε τμήματα της 2ης και τέσσερα τμήματα της 3ης γαλλικής φρεγάτας. Επιπλέον, η κατασκευάστρια Group Naval υπέγραψε πρόσφατα εξαετή σύμβαση με τα ναυπηγεία Σαλαμίνας για το Follow On Support, δηλαδή την τεχνική υποστήριξη των ελληνικών και γαλλικών φρεγατών FDI αλλά και για τις εργασίες αναβάθμισης των πολεμικών πλοίων που ενδέχεται να απαιτηθούν στο μέλλον.

Πηγή

Περιεχόμενα [hide]

Διαβάστε Περισσότερα

Μεγάλη επιχείρηση του «ελληνικού FBI» σε νησιά για ναρκωτικά και εκβιασμούς – Τρεις συλλήψεις και προσαγωγές στην Κεφαλονιά

Εντατικές επιχειρήσεις πραγματοποιούν τις τελευταίες ημέρες άνδρες του «ελληνικού FBI» σε νησιά της χώρας, με στόχο την καταπολέμηση της εγκληματικότητας και άλλων παραβατικών συμπεριφορών. Σύμφωνα...

Tελευταία Nέα