Ξενοφών Σιδέρης στον Realfm 97,8: Τραγική η ανεξέλεγκτη ενοικίαση σκαφών χωρίς δίπλωμα

Κοινοποίηση

Τον κώδωνα του κινδύνου κρούει ο αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Εκπαιδευτών Υποψήφιων Χειριστών Ταχυπλόων Σκαφών, Ξενοφών Σιδέρης, για το ανεξέλεγκτο καθεστώς ενοικίασης μικρών σκαφών στη χώρα μας, ακόμα και από άτομα που δεν διαθέτουν καν δίπλωμα ή βασικές γνώσεις ναυσιπλοΐας.

Μιλώντας στην εκπομπή του Μάνου Νιφλή και του Παναγιώτη Στάθη στον Realfm 97,8 ο κ. Σιδέρης χαρακτήρισε την κατάσταση «τραγική» και ανέδειξε τις σοβαρές παραλείψεις της νομοθεσίας που επιτρέπουν σε οποιονδήποτε να πάρει ένα σκάφος και να βγει στη θάλασσα, εκθέτοντας σε κίνδυνο όχι μόνο τον εαυτό του και τους επιβαίνοντες, αλλά και τους λουόμενους και δύτες στις παραλίες.

Στην ερώτηση του Μάνου Νιφλή σχετικά με το αν είναι σωστό να μπορεί να νοικιάσει ο καθένας σκάφος χωρίς δίπλωμα, ο κ. Σιδέρης απάντησε: «Πραγματικά, αυτό είναι τραγικό, και σαν Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτών υποψήφιων χειριστών, γιατί είμαι και αντιπρόεδρος στην ένωσή μας, να έχετε υπόψη σας ότι έχουμε κάνει πολλά διαβήματα πάνω σε αυτό το κομμάτι. Έχουμε συζητήσει πάρα πολλές φορές και περιμένουμε και μία συνάντηση με το Υπουργείο και με τον Υπουργό για αυτά τα θέματα και άλλα θέματα, έτσι όπως είναι τα ξένα διπλώματα, διότι και αυτοί έχουν πρόβλημα όσον αφορά και τον ανταγωνισμό, αλλά και ότι δεν υπάρχουν εξετάσεις όπως γίνεται με το 50, γιατί εμείς λειτουργούμε σύμφωνα με το γενικό κανονισμό 50, που μιλάμε για 12 ώρες υποχρεωτικές μαθήματα, στα οποία οι υποψήφιοι παίρνουν βασικές γνώσεις, αλλά και αρκετές πάνω στον τομέα αυτό. Εν πάση περιπτώσει τουλάχιστον, αυτοί οι άνθρωποι έχουν κάποια γνώση πάνω στο θέμα της ναυτιλίας, έχουν επίγνωση των πραγμάτων και των καταστάσεων κινδύνου, γνωρίζουν πάρα πολλά πράγματα όσον αφορά πώς θα αποφύγουν τους λουόμενους, πώς δεν θα πλησιάσουν σε παραλίες, πώς να δουν μια κόκκινη σημαδούρα, μια κίτρινη, ξέρουν την υποβρύχια δραστηριότητα, πώς δεν θα τρέχουν με μεγάλες ταχύτητες κοντά σε ακτές. Αυτοί όλοι οι άνθρωποι, όντως ξέρουν τι πρέπει να γίνει».

«Εγώ θα σας πω κάτι, ότι όταν εγώ το ’92 έδινα εξετάσεις για να πάρω την άδεια εκπαιδευτού – όχι χειριστού – εκπαιδευτού, θυμάμαι ότι ο κανόνας έλεγε τότε ότι ταχύπλοο είναι ότι αναπτύσσεις ταχύτητα πάνω από 15 κόμβους. Τώρα πώς έγινε ότι οι τριαντάρες και κάτω δεν αναπτύσσουν ταχύτητες και τα 15 για φουσκωτά δεν αναπτύσσουν ταχύτητα, αυτό δεν μπόρεσα ποτέ να το καταλάβω», είπε ο κ. Σιδέρης σχετικά με την εμπειρία ενοικίασης μικρών σκαφών.

Στην επισήμανση του Μάνου Νιφλή για την ανάγκη περαιτέρω εκπαίδευσης ακόμη και μετά τη λήψη του πτυχίου, σημείωσε: «Ακριβώς, το ίδιο κάνουν και πολλοί μαθητές μου με εμένα μετά το δίπλωμα, ειδικά αυτοί που έχουν σκοπό να ασχοληθούν με τη θάλασσα. Όντως κάνουν και περισσότερα μαθήματα, διότι οι λεπτομέρειες είναι πάρα πολλές και να ξέρετε, στη θάλασσα τα ατυχήματα γίνονται στη λεπτομέρεια».

Ο Ξενοφών Σιδέρης αναφέρθηκε και στη μεταβολή του ορισμού του ταχύπλοου κατά τη διάρκεια των ετών«Όχι, ίσχυε – δεν θυμάμαι από ποια χρονολογία – από το δεκατέσσερα και μετά, από το δώδεκα, από το δεκατρία, δεν θυμάμαι, δεν ίσχυε πάντα. Σας είπα ποιος ήταν ο ορισμός του ταχύπλοου. Ο ορισμός του ταχύπλοου ήταν πως ό,τι ανέπτυξε ταχύτητα πάνω από δεκαπέντε κόμβους ήταν ταχύπλοο. Τέλος. Το οποίο σημαίνει ότι και ένα βαρκάκι με δεκαπέντε ίππους και αν είναι φουσκωτό τρία μέτρα, αναπτύσσει ταχύτητες μεγάλες, πάνω από δεκαπέντε κόμβους. Το ίδιο συμβαίνει και με μια πλαστική βάρκα, η οποία, ειδικά όλες οι βάρκες τώρα σχεδόν κατά 90% είναι τύπου V, άρα αναπτύσσουν ταχύτητες και με μικρές μηχανές. Και το χειρότερο από όλα είναι ότι και αυτές οι τριαντάρες είναι πειραγμένες και μπορεί να είναι και πενηντάρες και εξηντάρες..».

Στην ερώτηση για βασικούς κανόνες ναυσιπλοΐας, την απαιτούμενη εκπαίδευση που θα πρέπει να διαθέτουν οι χειριστές ταχυπλόων, καθώς και για προβλήματα που δημιουργούνται από την παραχώρηση σκαφών σε μην έχοντες δίπλωμα, ο κ. Σιδέρης υπογράμμισε: «Αυτές είναι γνώσεις που πραγματικά αυτοί που παίρνουν αυτά τα σκαφάκια δεν τα ξέρουν. Και εμείς είχαμε πει και σαν Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτών, ότι παρότι έχουν δημιουργηθεί πάρα πολλές επιχειρήσεις, με τον κανόνα 38, έχουν δημιουργηθεί πάρα πολλές επιχειρήσεις, είπαμε ότι σαν Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτών να κάνουμε κάποια σεμινάρια ακόμη και σε αυτούς που νοικιάζουν τις βάρκες. Γιατί και κάποιοι δεν έχουν δίπλωμα που νοικιάζουν βάρκες, γιατί και εσείς αν θέλετε πάτε και εγώ και κάνουμε μια επιχείρηση με τρεις βάρκες και λέμε “εντάξει είμαστε επιχειρηματίες”.

Το θέμα είναι ποιοι δίνουν αυτές τις βάρκες και πού απευθύνονται και τι μπορεί να πάρει αυτός ο οποίος παίρνει αυτή τη βάρκα ώστε να είναι ικανός να μπορέσει να πάει. Και βλέπουμε τώρα κάθε καλοκαίρι, βλέπει ο άλλος που κάνει ψαροντούφεκο ή κάνει υποβρύχια κατάδυση και πάει ο άλλος και του τραβάει τη σημαδούρα. Αυτά δεν τα κάνει ένας χειριστής ο οποίος έχει περάσει από σχολή. Εντάξει; Από οποιαδήποτε σχολή. Θα τα κάνει κάποιος ο οποίος δεν έχει ιδέα. Ή τους βλέπουμε να πηγαίνουν μέσα στον κόσμο, μέσα στις παραλίες, τρέχοντας τη βάρκα. Πέρυσι είχαμε ένα περιστατικό πρόβλημα που ο άλλος άφησε τη βάρκα και έπεσαν όλοι στη θάλασσα. Είχε χτυπήσει και ένα παιδάκι, δεν ξέρω αν το θυμάστε, πέρυσι ή πρόπερσι.

Οπότε καταλαβαίνετε πόσο επικίνδυνο είναι. Πιστεύω ότι πρέπει να το λάβουν υπόψη αυτοί οι οποίοι ασχολούνται με το θέμα της νομοθεσίας και ίσως αλλάξει. Εμείς μάλιστα ακόμη είπαμε να δίνουμε και μια βεβαίωση σε αυτούς οι οποίοι έρχονται αφού περάσουν κάποιο σεμινάριο, να ξέρουν τουλάχιστον τα βασικά.

Κι από εκεί και πέρα είναι θέμα υπουργείου, είναι θέμα…».

Σχολιάζοντας τη σκοπιμότητα των ενοικιάσεων χωρίς δίπλωμα, ο αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Εκπαιδευτών Υποψήφιων Χειριστών Ταχυπλόων Σκαφών, επισήμανε ότι «είναι θέμα επιχειρήσεων».

«Εγώ που έτυχε να κάνω μια ενοικίαση έτσι για να δω κιόλας τι γίνεται, λέει “πάρε τη βάρκα, κάνε έτσι λίγο το χειριστήριο, εντάξει”. Και πού θα πάω; Μου λέει “άμα κάνεις λίγο γύρω τα νησί”, είσαι καλυμμένος. Και αν γίνει κάτι, πάρε μας τηλέφωνο να έρθουμε να σε μαζέψουμε. Και δεν σου δείχνουν ούτε πώς δουλεύει η βοηθητική», σημείωσε αναφερόμενος σε προσωπική του εμπειρία από ενοικίαση σκάφους και πρόσθεσε: «Αν έχεις ναυτική αγωγή δεν προβάλλεις τέτοιες ανάγκες. Είναι και θέμα παιδείας αυτό».

Ακούστε εδώ το ηχητικό:



Πηγή

Διαβάστε Περισσότερα

Tελευταία Nέα