Εντός και Εκτός: Το Κυπριακό σε καμπή;

Κοινοποίηση

Φόρτωση Text-to-Speech…

ΤΟ ΘΕΜΑ

Ανακοινώθηκε χθες ότι ο νέος (επανακάμψας για την ακρίβεια) υφυπουργός Εξωτερικών Τάσος Χατζηβασιλείου βρίσκεται στις Βρυξέλλες για διήμερη επίσκεψη, με σκοπό «να πραγματοποιήσει σειρά συναντήσεων για τρέχοντα ζητήματα, καθώς και για την προετοιμασία της χώρας για την ανάληψη της προεδρίας του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ενωσης, το β´ εξάμηνο του 2027». Είναι, βέβαια, αξιέπαινη η προετοιμασία ένα χρόνο πριν από την ανάληψη της προεδρίας της Ευρωπαϊκής Ενωσης από την Ελλάδα, αλλά κάτι μου λέει ότι οι πιο σημαντικές επαφές του κ. Χατζηβασιλείου στις Βρυξέλλες είναι αυτή με τον επίτροπο Προϋπολογισμού, Καταπολέμησης της Απάτης και Δημόσιας Διοίκησης Πιοτρ Σεραφίν και τον γενικό διευθυντή Γενικής και Θεσμικής Πολιτικής (GIP) της Γενικής Γραμματείας του Συμβουλίου της Ε.Ε. Ντιντιέ Σίους. Ο κ. Χατζηβασιλείου θα συναντήσει, πάντως, και τον Ελληνα επίτροπο Μεταφορών Απόστολο Τζιτζικώστα, καθώς είναι και οι δύο βόρειοι.

Η ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ

Οι δυσκολίες του Ισραήλ στο έδαφος μεταφράζονται και σε δυσκολίες με φιλικές χώρες. Η απαγόρευση εισόδου από το Ισραήλ σε έξι Ελληνες συνδικαλιστές, οι οποίοι είχαν προορισμό τη Ραμάλα στη Δυτική Οχθη για επαφές με Παλαιστινίους ομολόγους τους, προκάλεσε τη δημόσια αντίδραση του υπουργείου Εξωτερικών, που σε ανακοίνωσή του την Κυριακή που πέρασε εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του. Η άρνηση εισόδου και απέλαση έγινε παρά το γεγονός ότι «οι εν λόγω Ελληνες πολίτες είχαν τακτοποιήσει όλες τις υποχρεώσεις για την είσοδό τους στη χώρα και είχαν δηλώσει τον σκοπό του ταξιδιού τους στις Αρχές», αναφέρθηκε από το υπουργείο Εξωτερικών. Από την ηγεσία του υπουργείου έχουν δοθεί οι απαραίτητες οδηγίες, ώστε να συζητηθεί με τις ισραηλινές αρχές και επιτόπια, δηλαδή στα Ιεροσόλυμα, το συγκεκριμένο ζήτημα. Το θέμα θα παραμείνει σε διπλωματικό επίπεδο, ωστόσο θα δοθούν και οι απαραίτητες προειδοποιήσεις. Για την Αθήνα είναι και πρόβλημα που αγγίζει την εσωτερική πολιτική πραγματικότητα, μιας και για το ζήτημα εξέδωσαν σκληρές ανακοινώσεις όλα τα κόμματα της Αριστεράς.

ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ

Τις τελευταίες ημέρες έχει δημιουργηθεί μια σχετική συζήτηση, κυρίως στα κυπριακά ΜΜΕ, σχετικά με τις επαφές που είχε τις τελευταίες εβδομάδες η προσωπική απεσταλμένη του γ.γ. του ΟΗΕ για το Κυπριακό Μαρία Ολγκίν (φωτογραφία). Ανάμεσα στις διαρροές που είδαν το φως της δημοσιότητας υπήρξαν κάποιες, κατά τις οποίες ουσιαστικά ο ΟΗΕ επεξεργάζεται ένα σχέδιο που θα είναι μια λύση με βάση το μοντέλο της διζωνικής, δικοινοτικής ομοσπονδίας, χωρίς όμως να είναι κάτι τέτοιο. Σύμφωνα με τις συγκεκριμένες διαρροές, το σχέδιο αυτό επιχειρεί να γεφυρώσει τις διαφορές των δύο πλευρών, δημιουργώντας μια διεθνή οντότητα η οποία εσωτερικά θα είναι διχοτομημένη περίπου όπως σήμερα, με κάποιες εδαφικές αλλαγές. Ολα αυτά είναι, βεβαίως, σενάρια και κυκλοφορούν, ενώ οι δύο πλευρές δεν έχουν ακόμη καταλήξει καν για την επόμενη άτυπη πενταμερή, όπου θα κριθεί εάν υπάρχει δυνατότητα για διάσκεψη. Ολη αυτή η συζήτηση έχει αποκτήσει τα χαρακτηριστικά «επείγουσας» ανάγκης, κυρίως λόγω του γεγονότος ότι η θητεία του γ.γ. του ΟΗΕ Αντόνιο Γκουτέρες λήγει στο τέλος του χρόνου. Ο κ. Γκουτέρες αντιλαμβάνεται το ευρωπαϊκό πλαίσιο –άλλωστε, αυτός ήταν που διευκόλυνε τη συμμετοχή της Ε.Ε. στο Κραν-Μοντανά το 2017– και φαίνεται ότι αρκετοί θεωρούν ότι μπορούν να το αξιοποιήσουν και να συνδέσουν το Κυπριακό με τα ευρωτουρκικά. Τα έχουμε ακούσει ξανά αυτά.

Ο ΤΟΠΟΣ

Η λίμνη Υλίκη, την οποία επισκέφθηκε χθες ο υπουργός Ενέργειας Σταύρος Παπασταύρου προκειμένου να μιλήσει για κάποια έργα που θα συμβάλουν στην άρδευση του κωπαϊδικού πεδίου. Εκτός από τον κ. Παπασταύρου, παρόντες ήταν ο περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας Φάνης Σπανός, ο βουλευτής Βοιωτίας της Ν.Δ. Λευτέρης Κτιστάκης καθώς και διάφορα ακόμη αυτοδιοικητικά στελέχη. Πρόκειται, εν ολίγοις, για πρόσωπα τα οποία θα διεκδικήσουν επανεκλογή, είτε στο βουλευτικό είτε σε άλλα αξιώματα. Διότι, όπως είναι γνωστό, ο κ. Παπασταύρου πιθανότατα δεν πρόκειται να πολιτευθεί, ως εκ τούτου αυτό είναι ένα άγχος για τους άλλους. Για την Ιστορία, στην Υλίκη μεταφέρθηκε πλωτό αντλιοστάσιο της ΕΥΔΑΠ, δυναμικότητας 10.500 κ.μ. νερού ανά ώρα, ενώ κατασκευάστηκαν και οι αναγκαίες χερσαίες υποδομές για τη μεταφορά του αντλούμενου νερού στο αρδευτικό δίκτυο.

Η ΑΤΑΚΑ

«Μόνο το ΠΑΣΟΚ διαθέτει σχέδιο διακυβέρνησης της χώρας με σημεία αιχμής για τα κοινωνικά ζητήματα, με προτάσεις, λύσεις και τεκμηρίωση. Κανένα άλλο κόμμα δεν έχει καθίσει να επεξεργαστεί συγκεκριμένα μέτρα. Ακούω μόνο πυροτεχνήματα και απλές διαπιστώσεις». Αυτά δήλωσε (ρ/σ Αθήνα 9,84) ο ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ Νικόλας Φαραντούρης, ο οποίος πρόσθεσε μάλιστα ότι «επειδή είμαστε οι μόνοι που διαθέτουμε συγκεκριμένο και τεκμηριωμένο πρόγραμμα, πιστεύω ότι ο ελληνικός λαός θα μας τιμήσει με την ψήφο του στην κάλπη».

Πηγή

Διαβάστε Περισσότερα

Tελευταία Nέα