Φόρτωση Text-to-Speech…
ΤΟ ΘΕΜΑ
Τον στόχο δημιουργίας ενός σώματος 150.000 εκπαιδευμένων εφέδρων υπογράμμισε χθες ο υπουργός Εθνικής Αμυνας Νίκος Δένδιας από τον Αυλώνα, όπου θα λειτουργεί πλέον το Α΄ Κέντρο Μετεκπαίδευσης Εφεδρείας (ΚΕΜΕΦ). Το κέντρο στον Αυλώνα θα είναι ένα από τα δύο βασικά κέντρα υποδοχής των εφέδρων (το άλλο στο Λιτόχωρο Πιερίας) και έχει αναβαθμιστεί, ώστε οι συνθήκες διαβίωσης να είναι υψηλές. Ο κ. Δένδιας, μάλιστα, ανήγγειλε ότι «το μοντέλο των κέντρων αυτών εκπαίδευσης εφέδρων θα το αντιγράψουν οι Ενοπλες Δυνάμεις ως υπόδειγμα σε όλα τα κέντρα νεοσυλλέκτων». Εως το τέλος του 2026, πρόσθεσε, θα έχουν αναβαθμιστεί οι εγκαταστάσεις των κέντρων νεοσυλλέκτων στα πρότυπα των ΚΕΜΕΦ, με χρηματοδότηση από την ήδη υπάρχουσα ιδιωτική δωρεά της ΔΕΗ.
Η ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ
Πριν καλά καλά μορφοποιηθεί σε πλήρη ανάπτυξη το νεοσύστατο κόμμα της Μαρίας Καρυστιανού, άρχισαν οι αποχωρήσεις. Φαίνεται ότι ο τρόπος με τον οποίο συγκροτείται η Ελπίδα για τη Δημοκρατία και τα πρώτα δείγματα λειτουργίας δεν βρίσκουν σύμφωνα κάποια στελέχη, που έσπευσαν να στηρίξουν το εγχείρημα και τώρα επιλέγουν να αποχωρήσουν. Ο τεχνικός σύμβουλος και εμπειρογνώμων των οικογενειών των θυμάτων του δυστυχήματος των Τεμπών, Βασίλης Κοκοτσάκης, ανακοίνωσε χθες ότι αποχωρεί. Καταγγέλλει ότι αυτό που ξεκίνησε ως προσπάθεια για να δημιουργηθεί ένα αυθεντικό κίνημα πολιτών, ως συνέχεια της λαϊκής αντίδρασης που γέννησε το δυστύχημα των Τεμπών, εξελίχθηκε σε «ένα μοντέλο συγκέντρωσης αποφάσεων σε ελάχιστα πρόσωπα, έξω από κάθε έννοια συλλογικής λειτουργίας». Μάλιστα, αποδίδει στη Μαρία Καρυστιανού την κύρια πολιτική ευθύνη για την εξέλιξη, μιας και, όπως αναφέρει, οι κρίσιμες επιλογές έγιναν με τη γνώση, την ανοχή ή την αποδοχή της. Από το κόμμα της κ. Καρυστιανού αποχώρησε και ο πτέραρχος ε.α. Αθανάσιος Παπανικολάου, κάνοντας λόγο για οργάνωση του εγχειρήματος από συγκεκριμένη ομάδα προσώπων, πολλοί από τους οποίους προέρχονται από τη Νίκη. Πληροφορίες αναφέρουν ότι καταγράφεται ευρύτερα ένα κύμα αποστασιοποίησης ανθρώπων που είχαν δηλώσει στήριξη στον νέο φορέα όταν έγιναν τα πρώτα βήματα, αλλά πλέον διαφωνούν με τον τρόπο που το κόμμα οργανώνεται και με τις επιλογές που γίνονται σε πρόσωπα και θέσεις. «Προσπαθούν να μας (δια)σπάσουν. Να σπείρουν τη διχόνοια. Ακολουθώντας τη γνωστή συνταγή: διαίρει και βασίλευε», σχολίασε –μεταξύ άλλων– η κ. Καρυστιανού λίγες ώρες μετά την αποχώρηση του κ. Κοκοτσάκη.
ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ

Η ψήφιση, χθες, νομοθετικής ρύθμισης που επεκτείνει σε περισσότερους από 100.000 δανειολήπτες του νόμου Κατσέλη τα οφέλη της πρόσφατης απόφασης του Αρείου Πάγου για τον υπολογισμό των τόκων, ετέθη χθες στη Βουλή από τους πολιτικούς αρχηγούς. Κατά τη συζήτηση συγκρούστηκαν ο υπουργός Οικονομικών Κυριάκος Πιερρακάκης (φωτογραφία) με τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης Νίκο Ανδρουλάκη. «Του κ. Πιερρακάκη δεν του αρέσει τώρα πολύ ο νόμος Κατσέλη, αλλά είμαι σίγουρος ότι θα υπάρχουν πολλά βίντεο στο Διαδίκτυο που θα τον αγιοποιούσε και θα τον εξυμνούσε πριν από μερικά χρόνια, όπως κάνουμε όλα τα στελέχη του ΠΑΣΟΚ», σημείωσε κάποια στιγμή ο κ. Ανδρουλάκης, αφήνοντας προσωπική αιχμή για τον κ. Πιερρακάκη, που ήταν εκείνη την εποχή στο ΠΑΣΟΚ. «Κάνατε το λάθος να αναφερθείτε σε εμένα επί προσωπικού. Είναι χόμπι σας. Να πω ότι είμαι μέλος της Ν.Δ. από το 2015 και εξαιρετικά υπερήφανος για αυτό. Και εξαιρετικά υπερήφανος για την κυβέρνηση στην οποία μετέχω ακριβώς επειδή δεν χρειάζεται να αναφέρω τους λαϊκισμούς, τους οποίους αναφέρατε εσείς και η κοινοβουλευτική σας ομάδα», απάντησε ο κ Πιερρακάκης και επιτέθηκε στον κ. Ανδρουλάκη, επισημαίνοντας ότι κάποιες από τις προτάσεις του ΠΑΣΟΚ κινούνται στο πεδίο του ανταγωνισμού με τον Αλέξη Τσίπρα. «Νιώθω ώρες ώρες, στον ανταγωνισμό σας με τον κ. Τσίπρα, πως είστε έτοιμος να εισβάλλετε στο Νομισματοκοπείο», υπογράμμισε ο κ. Πιερρακάκης.
Ο ΤΟΠΟΣ
Στην ειδική επιτροπή της Βουλής συνεχίστηκαν χθες οι συζητήσεις επί των προτάσεων της κυβερνητικής πλειοψηφίας για την αναθεώρηση του Συντάγματος, δίχως ιδιαίτερες εξελίξεις και με αρκετές απουσίες. Σήμερα θα υπάρξει νέα συνεδρίαση της επιτροπής, αλλά το ενδιαφέρον αναμένεται να είναι εντονότερο κατά τη συνεδρίαση της ερχόμενης Τρίτης, όταν θα συζητηθεί το θέμα της αλλαγής του άρθρου 86 για την ποινική ευθύνη υπουργών.
Η ΣΥΝΟΜΙΛΙΑ
Ενημερωθήκατε ήδη στο χθεσινό φύλλο της «Κ» για τη διαρκή επικοινωνία του υπουργού Εξωτερικών Γιώργου Γεραπετρίτη με τον Αιγύπτιο ομόλογό του Μπαντρ Αμπντελάτι. Χθες οι δύο υπουργοί μίλησαν για ακόμη μία φορά, κατά τα ανακοινωθέντα από το ΥΠΕΞ για την πρόοδο της ελληνο-αιγυπτιακής στρατηγικής εταιρικής σχέσης και διάφορα περιφερειακά ζητήματα – Λιβύη, Ανατολική Μεσόγειο και Ιράν.











